Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke opvouwbare 28" band? - Forum Wereldfietser

Welke opvouwbare 28" band?

we vertrekken in oktober naar Zuid Amerika
De fietsen hebben 28" banden (continental travelcontacts)
maar nu ben ik op zoek naar opvouwbare buitenbanden om mee te nemen (aangezien ze ginder geen 28 banden hebben)
suggesties???
in de plaatselijke fietsenwinkels ving ik al bot, ergens online??
tanx
bartman101 schreef:we vertrekken in oktober naar Zuid Amerika
De fietsen hebben 28" banden (continental travelcontacts)
maar nu ben ik op zoek naar opvouwbare buitenbanden om mee te nemen (aangezien ze ginder geen 28 banden hebben)
suggesties???
in de plaatselijke fietsenwinkels ving ik al bot, ergens online??
tanx
verzin wat je wil en ga dan shoppen. De travelcontact is er in vouw (37mm), Schwalbe heeft heel veel banden in vouwuitvoering (van big apple tot xr) etc
Probeer ipv die band een vouwband van de nieuwe Schwalbe Marathon Mondial te pakken te krijgen, verkrijgbaar in ERTO 37, 42 en 47-622. Als de travelcontacts bevallen dan is die er idd ook in vouwvorm te krijgen.
Opvouwbare bandjes zijn m.i. leuk voor wielrenners.

Koop gewoon de draadband die je wilt, vouw hem op en maak het met tieraps vast aan de binnenkant van je drager....

Heeft bij mij altijd goed gewerkt...
eric190173 schreef:Opvouwbare bandjes zijn m.i. leuk voor wielrenners.

Koop gewoon de draadband die je wilt, vouw hem op en maak het met tieraps vast aan de binnenkant van je drager....
Moet je wel smalle bandjes hebben, de 19-e eeuwse oplossing is de band in je wiel tussen de spaken te bewaren ;)
Heeft bij mij altijd goed gewerkt...
[youtube]...[/youtube]
Hele prestatie, om iets simpels zoals een band in drieen vouwen op een ingewikkelde manier uitleggen! Heeft deze meneer ook filmpjes hoe je een T-shirt vouwt? :D
m-gineering schreef:
eric190173 schreef:Koop gewoon de draadband die je wilt, vouw hem op en maak het met tieraps vast aan de binnenkant van je drager....
Moet je wel smalle bandjes hebben,
Ik denk dat het type Zuid-Amerikabestendige band die bartman101 bedoelt niet overeenkomt met het type band dat tussen tas en wiel past...
Leon