Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vanaf najaar half jaar fietsen in Azië... - Forum Wereldfietser

Vanaf najaar half jaar fietsen in Azië...

Ik ben van plan om vanaf sept/okt een half jaar te gaan fietsen in Azië. Zou het leuk vinden om dat (voor een deel) samen te doen. Mijn idee is afhankelijk van terrein, weer e.d. gemiddeld zo'n 80 km. per dag te fietsen, waarbij ook ruimte is voor een rustdag e.d. Staat het je aan, laat even een berichtje achter!

Groeten, Paul (39 jr.)
Dag Paul,

Erg leuk dat jij de eerste stap al gezet hebt voor het grote avontuur.... ik ben zelf nog een beetje afwachtend, aangezien ik eerst iemand wil vinden die met mij mee zou willen gaan. Maar goed, we delen dezelfde droom..dus wie weet..?

Ik zit er aan te denken om voor een aantal maanden door china, india en nepal te fietsen. Nepal kan ik je zeker aanraden, ben 3 weken terug gekomen van mijn reis (waar ik overigens wel meer gewandeld heb dan gefietst..) maar volgens mij kun je er geweldig fietstochten maken.(alhoewel de Himalaya wel pittig is.. :wink: ).
Zelf staan india en china boven aan mijn lijst om te bezoeken, en dacht..waarom ook niet per fiets ?? Het leuke aan fietsen vind ik altijd dat mensen enthousiast reageren, en willen weten wat een blonde dame op een fiets brengt in een ver land...

Ben benieuwd naar je voorbereidingen!


groetjes,
Annabel
Dag Paul en Annabel,

Ik ben ook van plan om een half jaar in Azië te gaan fietsen. Vertrek voor mij zou beter eind van het jaar of begin 2012 ziijn en dat owv het werk.
Ben redelijk ervaren wereldfietser, 44 j, reis low budget maar niet extreem. En af en toe een rustdag is fijn. 80 km lijkt mij een goede gemiddelde dagafstand.
Ik had als basisidee Hongkong - Bangkok, met veel tijd in Yunnan en dan via Noord-Vietnam naar Bangkok. Maar ben ook bereid over het traject te praten....
Indien een van jullie interesse heeft zou het leuk zijn met elkaar verder te communiceren.
Ik ben steeds per e-mail bereikbaar, of hier op het forum.
Filip
fsbike@gmail.com
Hoi Filip en Annabel,

Leuk van jullie te horen!

Filip, ik ben van plan september of uiterlijk oktober te gaan; eind van het jaar is voor mij te laat...

Annabel, ik heb je een mail gestuurd, heb je die ontvangen?

Groeten,

Paul
Dag Filip,

sorry voor de zeeeer late reactie, maar ik had van Paul begrepen dat je eigenlijk in een groep wilde gaan fietsen, zelf zie ik dat niet echt zitten..

heb je inmiddels wel iemand gevonden ?



groetjes,
annabel
Dag Allemaal
Hoe staan de plannen ervoor? Ik bevind me op dit moment in zuid-malaysie en kom vanaf Bali gefietst. Mijn plan is om op het gemakje terug te fietsen naar Europa. Onderweg geef ik workshops over het maken van zonne-collectoren en ecologische toiletten van locale materialen. Dat is erg leuk om te doen. Ik maak gebruik van netwerken als wwoof en ecovillages. Daarvoor blijf ik meestal wel een tijdje op een locatie (een maand) en ga dan weer verder. Mijn dag afstand is ongeveer 80-100km. Mijn plan is om via centraal azie te gaan omdat ik daar 4 jaar gewerkt heb.
Aanvankelijk zou ik deze tocht met een groepje doen maar dat heeft niet uitgewerkt. Om een indruk te krijgen vind je veel informatie en foto materiaal op mijn website. Misschien ben geinteresseerd om een tijdje mee te doen of misschien weet je anderen. In ieder geval alvast veel fietsplezier.
Groeten uit het mooie Malaysia
Fedde