Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietspartner gezocht voor 2012 - 2013 - Forum Wereldfietser

fietspartner gezocht voor 2012 - 2013

Hoi!

Me even kort voorstellen:
Ik ben een goedlachse jongeman van 27 jaar jong met een gezonde dosis drang naar avontuur. Bij mijn werkgever(onderwijs) heb ik in ieder geval al vakantie aangevraagd van 1juli 2012 tem 1 september 2013. Een goei 14 maanden dus.. Dit kan in principe ook verlengd worden met een half/volledig jaar.. Ik wil er dus eens wat langer tussenuit.

Afgelopen april mijn eerste fietstocht gedaan met een trekkingfiets naar Parijs en dit is me enorm bevallen.. Vooral het nauwe contact met de mensen en natuur sprak me aan.. (Uitgenodigd worden bij mensen thuis om te eten, onderdak zoeken bij mensen in de tuin, enz...) De 14 maanden dat ik ertussenuit wil, mag dus geheel of gedeeltelijk met de fiets zijn. Maar ook van kano/hiking/.. houd ik enorm... Vooral hikingtochten heb ik al gedaan. echter nog nooit buiten europa..

Het plan:
Eigenlijk staat er nog veel open ( Van Patagonie naar Alaska, de wereld rond, azie, australie en Nieuw zeeland.. Het onderweg zijn is belangrijker dan de bestemming.

Ik zoek dus geintresseerden die ook met zulke gedachten rondlopen en we zien wel waar we uitkomen.. voel je je aangesproken laat gerust iets weten en dan bespreken we het eens bij een portie gerstennat...

Momenteel ben ik vooral bezig met info op te zoeken, verslagen te lezen, geschikte fiets te zoeken, enz...
Mooi plan Bert! Ik ga niet met je mee maar...
Kom volgende week naar het nazomerweekend op de Harskamp, daar kan je tientallen potentiele kandidaten voor jouw reis ontmoeten. http://www.wereldfietser.nl/evenement/harskamperdennen
Hoi Bert,
Ik (student, Utrecht, 24 jaar) ben ook van plan ook om in 2012 op de fiets te stappen, ik moet eerst mijn studie afronden en dat moet als het goed is in maart 2012 ongeveer klaar zijn.

Ook ik heb eigenlijk nog niets gepland, dus we zouden in principe wel een stukkie samen kunnen fietsen.


Ik heb al wel een aantal fietsvakanties in europa erop zitten en zou nu wel eens wat verder weg willen gaan. (Zuid) Amerika of Azie lijkt me leuk, maar zoals je zegt, de reis is belangrijker dan de bestemming (al is het wel fijn als het niet al te dure landen/continent(en) zijn).


Mail me maar op roelanddilz at gmail punt com als je een keertje wilt bespreken of we misschien (gedeeltelijk) samen kunnen reizen...
Dag Fietsgenieters,
Heb je enige afiniteit met duurzaamheid? Afgelopen lente ben ik een fiets expeditie begonnen vanaf Bali en wil stukje voor stukje weer terug naar Europa. Onderweg geef ik traininingen over zonnecollectoren en ecosanitatie. Om een indruk te krijgen zie op mijn blog www.theturningwheel.org
Mijn ritme is ongeveer een maand fietsen en een maand ergens verblijven. Op een dag leg ik 80-100km af afhankelijk de hitte en hoogte verschillen.
Nu ben ik in zuid-Malaysia waar ik een zonnecollector bouw met 3 weeskinderen op een ecologische boederij. Over 2 weken ga ik weer verder naar een ecovillage in Thailand. Dan is het nog een beetje onduidelijk. Wel wil ik graag over centraal azie omdat ik daar 4 jaar lang gewerkt heb en veel contacten heb. In Maart 2012 denk ik in Kyrgyzstan te zijn.
Als jullie geinteresseerd zijn of anderen weten dan hoor ik het graag.
Groeten uit het mooie Malaysia,
Fedde
Hallo!

Ik ben van plan om vanaf september of oktober volgend jaar er ook even op uit
te trekken!

Tot nu toe zat ik met het idee al backpackend rond te trekken, met de
bedoeling veel trektochten te doen. Zojuist deel van de kungsleden in zweden gedaan. Daarnaast zit ik ook te popelen om een serieuze kano tocht te maken, maar ook om enkele maanden op mijn fiets te springen..
Kortom; nog veel te veel plannen,... Maar ik heb nog tijd :)

Naar bestemming ligt er niets vast, alhoewel de himalaya mij wel erg
interesseert, en zuid oost azie daar niet ver vandaag ligt :) Een trek van
3-4 weken rond de Annapurna, fietsen door Cambodja, Vietnam, kanotochten in
thailand,.. Valt dit op één of andere manier te combineren?
Hey Bert,

Leve onze werkgevers(ik sta ook in het onderwijs :-) jihaa! Ik heb nog geen fietsreiservaring , wel hiking,trektochten enz.
Ik heb het reizen met de fiets onlangs ontdekt en het lijkt me de max. Dus ik ben aan het rondkijken om een deftige fiets te kopen zodat ik aan mijn trip kan beginnen. Ik had graag tijdens de zomermaanden zowiezo 2 maanden gaan fietsen en een jaartje rond te reizen zit in mijn achterhoofd en liefst de wereld rond (Nepal, Himalaya, Tibet, Mongolië, Nieuw -Zeeland, Patagonië, ...) . Mijn bedoeling is wel zoveel mogelijk met de fiets rond te trekken en op die manier de verplaatsingen te doen, het land te bezoeken.

Toedeleoeoe
Hoi Bert,
Ik probeer nog een bericht omdat ik de ander niet op de site zie verschijnen.
De plannen die je hebt vind ik echt super, ik zou graag mee fietsen als ik niet bezig was met mijn studie (pabo) dus dat gaat helaas niet lukken. Maar, ik wil je voorstellen dat als je zin hebt, we samen (trainings)ritten kunnen maken.
Laat wat weten als je nog in Nederland bent en als het je wat lijkt, ook als je iets meer over me wil weten, dan kunnen wel kijken of we iets kunnen regelen.
Groeten Vera
Bedankt Vera voor je voorstel. Ik woon echter in Belgie :-)
Vera schreef:Hoi Bert,
Ik probeer nog een bericht omdat ik de ander niet op de site zie verschijnen.
De plannen die je hebt vind ik echt super, ik zou graag mee fietsen als ik niet bezig was met mijn studie (pabo) dus dat gaat helaas niet lukken. Maar, ik wil je voorstellen dat als je zin hebt, we samen (trainings)ritten kunnen maken.
Laat wat weten (verawaardenburg at msn punt com) als je nog in Nederland bent en als het je wat lijkt, ook als je iets meer over me wil weten, dan kunnen wel kijken of we iets kunnen regelen.
Groeten Vera
Hoi!
Momenteel ziet mijn route er zo uit:
juli-augustus: Antwerpen - Portugal
september - November : C2C
December - Maart: Australie
April- Augustus : Azie

http://bikingaroundtheworld.weebly.com/

Aarzel niet om me te contacteren bij meer vragen!

troezie schreef:Hey Bert,

Leve onze werkgevers(ik sta ook in het onderwijs :-) jihaa! Ik heb nog geen fietsreiservaring , wel hiking,trektochten enz.
Ik heb het reizen met de fiets onlangs ontdekt en het lijkt me de max. Dus ik ben aan het rondkijken om een deftige fiets te kopen zodat ik aan mijn trip kan beginnen. Ik had graag tijdens de zomermaanden zowiezo 2 maanden gaan fietsen en een jaartje rond te reizen zit in mijn achterhoofd en liefst de wereld rond (Nepal, Himalaya, Tibet, Mongolië, Nieuw -Zeeland, Patagonië, ...) . Mijn bedoeling is wel zoveel mogelijk met de fiets rond te trekken en op die manier de verplaatsingen te doen, het land te bezoeken.

Toedeleoeoe
Hoi!
Momenteel ziet mijn route er zo uit:
juli-augustus: Antwerpen - Portugal
september - November : C2C
December - Maart: Australie
April- Augustus : Azie

http://bikingaroundtheworld.weebly.com/

Aarzel niet om me te contacteren bij meer vragen!


Roeland schreef:Hoi Bert,
Ik (student, Utrecht, 24 jaar) ben ook van plan ook om in 2012 op de fiets te stappen, ik moet eerst mijn studie afronden en dat moet als het goed is in maart 2012 ongeveer klaar zijn.

Ook ik heb eigenlijk nog niets gepland, dus we zouden in principe wel een stukkie samen kunnen fietsen.


Ik heb al wel een aantal fietsvakanties in europa erop zitten en zou nu wel eens wat verder weg willen gaan. (Zuid) Amerika of Azie lijkt me leuk, maar zoals je zegt, de reis is belangrijker dan de bestemming (al is het wel fijn als het niet al te dure landen/continent(en) zijn).


Mail me maar op roelanddilz at gmail punt com als je een keertje wilt bespreken of we misschien (gedeeltelijk) samen kunnen reizen...