Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goede reden voor lichte paniek? - Forum Wereldfietser

Goede reden voor lichte paniek?

Ik ga van 7 - 22 juni in de Franse Alpen fietsen, oa. Galibier, Col Iseran, etc..
Als ik zie op ' http://infotrafic.com/cols/cols.php?Region=FRANC ' zie ik dat een 5 tal van mijn geplande cols nog gesloten zijn.
Ok, ik heb nog 14 dagen, maar begin me toch wel wat ongerust te maken.
Heeft er iemand ervaring waneer dergelijke cols gewoonlijk opengesteld worden?

Soswieso is het normaal dat veel (lees: meeste) cols begin juni wel open zijn en verder kan ik je mededelen dat ik al vaak bordjes met "fermez"genegeeerd heb en dat ik nog nooit om heb hoeven te draaien.

snorbaarder schreef: verder kan ik je mededelen dat ik al vaak bordjes met "fermez"genegeeerd heb en dat ik nog nooit om heb hoeven te draaien.
O, dat is intressant, als ik er toch ben kan ik steeds eens proberen hoe ver ik de berg opkom, ik ben wel niet van plan om op ijs te gaan fietsen, maar het gaat me vooral om het landschap, en dat zal best wel meevallen! bedankt voor de tip.

Het komt goed, nog eentje gesloten, maar dat zie ik ter plaatse wel!
Maandag vertrek ik! nog 3 dagen aftellen..

Hoi Romain,

Wellicht zien we je nog in Frankrijk? Wij zijn namelijk met 13 Wereldfietsers aan het fietsen van Nice via Digne en Barcelonnette weer terug naar Nice en wel van 10-19 juni. Je bent van harte welkom om een dagje met ons mee te fietsen.

jim

Jim,
Als ik 13 Nederlandse fietsers met volle bepakking de helling zie afrazen, dan ga ik volop in de remmen, daar mag je op rekenen!! :wink: :lol:

En ik wens jullie veel genot en uiteraard elke dag een stralende zon!