door
jasmon » za 03 sep, 2011 18:52
ook even war meer foto's van de tandem
https://picasaweb.google.com/jasmondegr ... directlink
Het is inderdaad een bijzondere tandem voor vervoer van een kind met beperkingen.
de tandem zelf weegt 35kg, er hangt een 36volt accupack van 20kg achter voor trapondersteuning omdat anders mijn vrouw 1.56mtr 55kg de fiets niet eens in beweging krijgt met onze zoon achter op 1.60mtr 60 kg. Hij zit achterop omdat mijn vrouw niet meer over hem heen kan kijken. tevens zijn er diverse fixatie punten voor voeten, heup en bovenbenen ivm met zijn beperkingen. ook een lage instap aan de voorzijde voor de bestuurder.
De tandem is in bruikleen gegeven door de gemeente in het kader van de WMO. Voor degen die geintereseerd zijn in de achtergrond van deze tandem, kan een PB sturen.
door de kennis die ik dank zij dit forum heb opgedaan ben ik overtuigd dat er diverse fietsbouwers ons een tandem op maat zouden kunnen leveren die voldoet aan onze ëisen"( daar praat je namelijk over ingeval van beperkingen) tegen lagere kosten dan nu het geval is.
Maar we moeten doen met wat we nu hebben, tussen aanvraag en levering zat meer dan 15 maanden. een nieuwe aanvraag pffffff moet er nu niet nog niet aan denken. de tandem is 2 jaar oud! je wil niet weten hoe vaak een monteur al op de stoep heeft gestaan.
wat ik hoopte te bereiken is met een simpele aanpassing (die ik officieel niet eens zelf mag doen, maar moet aanvragen bij de gemeente en moet laten uitvoeren door de leverancier van de tandem)
de instapruimte van onze zoon te vergroten, door de stuurpen te draaien ,cq stuur te vervangen voor een recht stuur.
nog steeds niet ideaal, maar kunnen we weer even vooruit. en ondertussen bedenken hoe we een nieuwe aanvraag gaan indienen voor een voorziening waarmee wel wel een paar jaar vooruit kunnen.