Additionally, paste this code immediately after the opening tag: stuurpen juiste positie? - Forum Wereldfietser

stuurpen juiste positie?

Op een tandem die ik heb staan zitten deze twee stadfiets sturen,
Volgens een LFB zitten de stuurpennen verkeerd en horen deze omgedraaid te zijn,

Gezien ik dit antwoord niet kan bevestigen, hier maar even in de groep voor de vele materiaal experts, waar ik altjd veel van leer :)

Heeft de LFB gelijk?

https://picasaweb.google.com/jasmondegr ... directlink
https://picasaweb.google.com/jasmondegr ... directlink
jasmon schreef:Op een tandem die ik heb staan zitten deze twee stadfiets sturen,
Volgens een LFB zitten de stuurpennen verkeerd en horen deze omgedraaid te zijn,
Gezien ik dit antwoord niet kan bevestigen, hier maar even in de groep voor de vele materiaal experts, waar ik altjd veel van leer :)
Heeft de LFB gelijk?
https://picasaweb.google.com/jasmondegr ... directlink
https://picasaweb.google.com/jasmondegr ... directlink
Ja en nee.
Ja: de meeste stuurpennen zitten inderdaad andersom, dus die van jullie zitten dus anders. Bij sturen van de stoker zie je wel vaak afwijkende situaties. Helaas zijn de foto's niet erg informatief.
Nee: als je er gelukkig mee bent: vooral zo laten.
Anderzijds moet het wel een aparte tandem zijn met aparte berijders als dit lekker fietst. Heb je een foto van jullie al rijdend op de tandem waar je de zitposities goed ziet?
Leon
ook even war meer foto's van de tandem
https://picasaweb.google.com/jasmondegr ... directlink


Het is inderdaad een bijzondere tandem voor vervoer van een kind met beperkingen.
de tandem zelf weegt 35kg, er hangt een 36volt accupack van 20kg achter voor trapondersteuning omdat anders mijn vrouw 1.56mtr 55kg de fiets niet eens in beweging krijgt met onze zoon achter op 1.60mtr 60 kg. Hij zit achterop omdat mijn vrouw niet meer over hem heen kan kijken. tevens zijn er diverse fixatie punten voor voeten, heup en bovenbenen ivm met zijn beperkingen. ook een lage instap aan de voorzijde voor de bestuurder.
De tandem is in bruikleen gegeven door de gemeente in het kader van de WMO. Voor degen die geintereseerd zijn in de achtergrond van deze tandem, kan een PB sturen.

door de kennis die ik dank zij dit forum heb opgedaan ben ik overtuigd dat er diverse fietsbouwers ons een tandem op maat zouden kunnen leveren die voldoet aan onze ëisen"( daar praat je namelijk over ingeval van beperkingen) tegen lagere kosten dan nu het geval is.

Maar we moeten doen met wat we nu hebben, tussen aanvraag en levering zat meer dan 15 maanden. een nieuwe aanvraag pffffff moet er nu niet nog niet aan denken. de tandem is 2 jaar oud! je wil niet weten hoe vaak een monteur al op de stoep heeft gestaan.

wat ik hoopte te bereiken is met een simpele aanpassing (die ik officieel niet eens zelf mag doen, maar moet aanvragen bij de gemeente en moet laten uitvoeren door de leverancier van de tandem)

de instapruimte van onze zoon te vergroten, door de stuurpen te draaien ,cq stuur te vervangen voor een recht stuur.
nog steeds niet ideaal, maar kunnen we weer even vooruit. en ondertussen bedenken hoe we een nieuwe aanvraag gaan indienen voor een voorziening waarmee wel wel een paar jaar vooruit kunnen.
Je kan het achterste stuur omdraaien dat zal de instap iets verbeteren. Aan de stuurpen te zien kan je dat zelf wel doen. Een rechter stuur als hij er dan nog bij kan is ook mogelijk.
Het voorste stuur zou ook kunnen maar daar zal je eerst het stuur kaal moeten maken dus de remhandels los enz. het stuur uit de stuurpen halen en deze omkeren.
multiwgb schreef:Je kan het achterste stuur omdraaien dat zal de instap iets verbeteren. Aan de stuurpen te zien kan je dat zelf wel doen. Een rechter stuur als hij er dan nog bij kan is ook mogelijk.
Het voorste stuur zou ook kunnen maar daar zal je eerst het stuur kaal moeten maken dus de remhandels los enz. het stuur uit de stuurpen halen en deze omkeren.
dat is ook mijn idee op dit moment, stuurpen omdraaien en een rechter stuur plaatsen.

Nu snap ik ook waarom ze de stuurpennen zo geplaatst hebben, voor vond de leverancier het kennelijk noodzaak zodat mijn vrouw beter bij het stuur kan komen.
Hoi Jasmon,
Je uitleg en de foto werpen inderdaad een heel ander licht op de zaak.
De opmerking van de fietsenmaker over wat hoort lijkt me in zo'n situatie irrelevant.
Succes met aanpassen van de fiets of nog fijner met het vinden van een maatbouwer die een fiets maakt die niet zo zwaar is.
Leon
Leon schreef:Hoi Jasmon,
Succes met aanpassen van de fiets of nog fijner met het vinden van een maatbouwer die een fiets maakt die niet zo zwaar is.
Leon
Een grotere uitdaging is het overtuigen van de gemeente ambtenaren die een akkoord moeten geven en wij het dan weer via de WMO tot onze beschikking krijgen
Nu maar eerst de makkelijkste noodoplossing
Leon schreef:Hoi Jasmon,
Je uitleg en de foto werpen inderdaad een heel ander licht op de zaak.
De opmerking van de fietsenmaker over wat hoort lijkt me in zo'n situatie irrelevant.
Succes met aanpassen van de fiets of nog fijner met het vinden van een maatbouwer die een fiets maakt die niet zo zwaar is.
Leon
Mogelijke bouwers van zo'n fiets zouden Vittorio of DeJonckheere kunnen zijn. Ook zijn er 'conversion kits' waarmee bestaande fietsen zijn om te bouwen. Of dat allemaal te rijmen is met de nodige ondersteuning voor Jasmon's zoon is natuurlijk wel een punt.