Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ergotec stuurpen High Charisma - Forum Wereldfietser

ergotec stuurpen High Charisma

Ik ben even nieuwsgierig hoe je deze stuurpen vastzet?
Normaal zet je hem vast met de stermoer en de topcap.
Maar bij deze kan je de topcap niet kwijt? Of zie ik dat nou verkeerd?

Afbeelding
Nee, je zet een ahead stuurpen niet vast met de stermoer, maar met de inbusbouten aan de zijkant. Daarmee klem je de pen om de binnenbalhoofdbuis. De stermoer is voor het lager. Zo te zien zit er aan de bovenkant een opening waardoor je de stermoer etc kunt bereiken.
Wim
Dus deze zet je gewoon over je topcap heen?
Ik dacht namelijk dat de topcap het hele zooitje naar beneden drukt voor het afstellen van de balhoofd. Maar ook zorgt dat de stem vast zit. Tuurlijk moet je ook de 2 boutjes aandraaien.

Hoe kan je bij deze stem dan het balhoofd stellen?
Wendy1 schreef:Hoe kan je bij deze stem dan het balhoofd stellen?
Wim schreef:Zo te zien zit er aan de bovenkant een opening waardoor je de stermoer etc kunt bereiken.
:roll:
@ Lasse. Ik begrijp wel dat ik zo bij de topcap kan door dat gaaitje. Maar zoals ik ook al aangeef is de topcap normaal om het hele zooitje naar beneden te drukken om zo de balhoofd te stellen. Als je deze stem over de topcap heen schuift dan zit hij toch nergens meer klem tegen? Of zit er ook een soort randje aan de binnenkant van de stem waar de topcap in valt ofzo?
Ah zo, misschien wel met een randje, ja.
Maar ik zou eerder verwachten dat de stuurpen zelf als topcap functioneert, lijkt mij wat praktischer.
Enfin, puur gissen voor mij vrees ik ;)