Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vier versnellingen zonder poespas. - Forum Wereldfietser

Vier versnellingen zonder poespas.

beste forumleden.

op de site van fietsen Achielle zag ik dit:
http://www.achielle.be/NL/samsaar.php

twee versnelling sturmey waarbij geschakeld wordt door achteruit te trappen.

Ik zou zeggen:
monteer daar nog een Schlumpf bij en je hebt een karretje met vier versnellingen, zonder kabels, hendels en weet ik nog meer

http://www.schlumpf.ch/hp/schlumpf/antriebe_engl.htm

gelet op de grote sprongen die de klassieke 3 versnellings sturmey heeft, wat zou dat geven bij die twee versnellings sturmey?

bij schlumpf is er dan nog de keus tussen "gears up" of "gears down".
mvg
benie schreef:beste forumleden.

op de site van fietsen Achielle zag ik dit:
http://www.achielle.be/NL/samsaar.php

twee versnelling sturmey waarbij geschakeld wordt door achteruit te trappen.

Ik zou zeggen:
monteer daar nog een Schlumpf bij en je hebt een karretje met vier versnellingen, zonder kabels, hendels en weet ik nog meer

http://www.schlumpf.ch/hp/schlumpf/antriebe_engl.htm

gelet op de grote sprongen die de klassieke 3 versnellings sturmey heeft, wat zou dat geven bij die twee versnellings sturmey?

bij schlumpf is er dan nog de keus tussen "gears up" of "gears down".
mvg

met terugtraprem weegt het ding 2 ons minder als een Rohloff
De overdrive is 38%

Als je een simpele fiets wil zou ik het eerder in een dingle oid zoeken
m-gineering schreef:
benie schreef:beste forumleden.

op de site van fietsen Achielle zag ik dit:
http://www.achielle.be/NL/samsaar.php

twee versnelling sturmey waarbij geschakeld wordt door achteruit te trappen.

Ik zou zeggen:
monteer daar nog een Schlumpf bij en je hebt een karretje met vier versnellingen, zonder kabels, hendels en weet ik nog meer

http://www.schlumpf.ch/hp/schlumpf/antriebe_engl.htm

gelet op de grote sprongen die de klassieke 3 versnellings sturmey heeft, wat zou dat geven bij die twee versnellings sturmey?

bij schlumpf is er dan nog de keus tussen "gears up" of "gears down".
mvg

met terugtraprem weegt het ding 2 ons minder als een Rohloff
De overdrive is 38%

Als je een simpele fiets wil zou ik het eerder in een dingle oid zoeken
Dingle :?:
Op een qwerty toetsenbord zit de 'D'-knop naast de 'S'-knop ;-)
Matthie9000 schreef:Op een qwerty toetsenbord zit de 'D'-knop naast de 'S'-knop ;-)
:oops: Dat zal het zijn :P
gios schreef:
Matthie9000 schreef:Op een qwerty toetsenbord zit de 'D'-knop naast de 'S'-knop ;-)
:oops: Dat zal het zijn :P
Afbeelding
dan wil ik denk ik een tringle...
Met de achteruittrapremversie van de SA duomatic heb ik een keer gefietst, doodvermoeiend. Telkens als je even bijremt gaat hij naar de andere versnelling. Meestal hoor je wel dat er ongevraagd geschakeld is. Het gat tussen de twee versnellingen was me ook te groot. Er is ook een versie met alleen freewheel, misschien dat die wel bevalt omdat je dan met je handen remt.
Het is de versie zonder achteruittraprem die op de Achielle is gemonteerd.

Is de stap van één naar twee (of omgekeerd) echt zo groot?

De klassieke Sturmey 3V bv heeft ook dergelijke grote stappen.

Ik vind het wel tof:
vier versnellingen zonder kabels, shifters ed.
Maar hoe werkt het in de praktijk? Als de Schlumpf ook eenzelfde grote stappen hanteert ben je er uiteindelijk niet veel mee.
De stappen van de 3v vind ik ook te groot. Er zit maar 1 ding op: zelf uitproberen.
RIH schreef:De stappen van de 3v vind ik ook te groot. Er zit maar 1 ding op: zelf uitproberen.
om er een getal aan te hangen, zo'n AW (W= wide ratio, er was vroeger ook een Close ratio!) is te vergelijken met een 15-20-27 cassette