Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisverslag: Bram en Bart door Spanje - Forum Wereldfietser

Reisverslag: Bram en Bart door Spanje

Omdat we zoveel regen hadden vorig jaar zijn we dit jaar met de bus naar Spanje gegaan. Niet om aan de kust aan het strand te gaan liggen, we gingen weer een fietsvakantie-avontuur beleven.

We reden van Zuid-Frankrijk over de Pyreneeen naar de Straat van Gibraltar. In de Sierra Nevada beklommen we de Pico Veleta. Daarna fietsten we via Andorra terug naar de opstapplaats van de bus.

Een samenvatting van Spanje: Heet, dor, mooi, weinig campings, weinig verkeer, gravelpaden en soms om de vijftig kilometer een dorpje. Soms dachten we dat we op expeditie waren in Afrika.

Het verslag staat op onze website :arrow: http://fietsvakantie.gekkemensen.net.
Zeg Bram en Bart, petje af voor jullie prestatie. In 16 dagen heen en terug door Spanje van noord naar zuid is een geweldige prestatie en jullie hebben gelijk veel ervaring opgedaan in wildkamperen. Ook een leuk verhaal en mooie foto's. Dat beloofd veel voor de toekomst.
BartDeB schreef:Een samenvatting van Spanje: Heet, dor, mooi, weinig campings, weinig verkeer, gravelpaden en soms om de vijftig kilometer een dorpje.
Tja, als je er zo doorheen scheurt dan is dat een goede samenvatting 8)
Gelukkig ken ik ook een heel ander Spanje :wink:
Ik vind ze eigenlijk allemaal wel positief ;), behalve dor.
Mijn hemel, wat een afstanden! Petje af hoor. En dat je dan toch nog praat over een fietsVAKANTIE :lol:
Maar een leuk verslag, ik heb het met plezier gelezen.

Groet, Sandra
Respect :shock: Wat een leuk verslag. Ik ben erg onder de indruk hoor van de afstanden die jullie afgelegd hebben en dat in de hete periode. Ik ken Spanje vrij goed, ook op de fiets en weet dat dat best zwaar kan zijn.
Gaaf verslag! Watvvoor bivakzak gebruik je? En hoe bevalt dat?
Alweer een supertof reisverslag. Hulde daarvoor! Lekker droog geschreven, met veel gevoel voor alledaagse dingen. Jullie zijn bovendien de fietsende Heracles en Spartacus met die enorme dagafstanden en die 840 gram paté in twee dagen. Gekkenwerk!
Bedankt voor de leuke reacties :) .
Bram heeft een Carinthia Defence 4 bivakzak, die zijn regelmatig te vinden op marktplaats.
De eerste dag dat het boven de 30 graden was had ik er het meeste last van, daarna was je er snel aan gewend. Het blijft heel lang heet daar, het begint om 2 uur 's middags en pas na 8 uur 's avonds koelt het dan weer af. Maar sommige dagen was het om leek het om 9 uur 's ochtends al bijna 30 graden. Toch heb ik veel liever die hitte dan elke dag regen :wink: .
Dat is niet die bivakzak maar m'n winterslaapzak bart.

De bivakzak is een carinthia explorer 2.
De gewone uitvoering is nogal prijzig (+/- 500 E) maar het nederlandse leger heeft ze enkele jaren terug aangeschaft en sindsdien zijn ze regelmatig op marktplaats te vinden, ik heb 120E voor de mijne betaald (nog in het plastic).
De L variant weegt 1kg en de XL 1.2kg.

Het slapen er in is opzich redelijk comfortabel, doordat je met je hoofd bij de opening zit heb je niet echt last van de kleine ruimte. Ook kun je deze opening met een muskietennet of rits dicht doen.
Bij echt serieuze regen lekt er soms wel een klein beetje water door de ritsen maar verder is hij prima waterdicht, het wordt binnen alleen wel snel een stuk kouder dan omdat het natte doek op je ligt.
Verder slaap ik gewoon met een matje en slaapzak dus qua "ligcomfort" is dit het zelfde als bij een gewone tent.
Een groot voordeel verder is dat je geen haringen nodig hebt.