Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kapotte spaken - Forum Wereldfietser

Kapotte spaken

Na vele probleemloze kilometers fietsplezier op mijn oude koga randonneur, nieuwe velg achter erop laten zetten door lokale fietsenhandel, met dikkere spaken, maar nu is al voor de vierde keer een spaak gebroken. Gewoon tijdens het rijden, nu tijdens heuvel op, goeie weg, geen kuilen. Ineens, pats... over. Ga wel weer terug naar de fietsenman, maar iemand een idee hoe dat kan gebeuren?
Groet
Paul
Slecht gespaakt wiel of u is echt veel te zwaar, ik denk het eerste.
Dikke spaken zijn niet per definitie beter dan dunnere en een fatsoenlijk fietsvakantie-wiel spaken is niet iets wat je van een huis tuin en keuken fietsenmaker mag verwachten.
Die2meterman schreef:Na vele probleemloze kilometers fietsplezier op mijn oude koga randonneur, nieuwe velg achter erop laten zetten door lokale fietsenhandel, met dikkere spaken, maar nu is al voor de vierde keer een spaak gebroken. Gewoon tijdens het rijden, nu tijdens heuvel op, goeie weg, geen kuilen. Ineens, pats... over. Ga wel weer terug naar de fietsenman, maar iemand een idee hoe dat kan gebeuren?
Groet
Paul
dikkere spaken is in het algemeen het kenmerk van fietsenmakers die geen wielen kunnen bouwen
Helaas komt dat nogal eens voor. Heb ook een keer een wiel gekocht en toen ik zes weken later de spanning langsliep bleek het een rommeltje geworden. Mijn zwager heeft in een half jaar een keer twee nieuwe wielen weggegooid vanwege brekende spaken. Bij dikke spaken gaat de spanning nog makkelijker in de war als bij dunne, zeker als je ze niet borgt.