Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsseizoen - Forum Wereldfietser

fietsseizoen

Hallo iedereen,

wegens omstandigheden heb ik mijn wens om per fiets van Nederland naar Marokko uit moeten stellen. Echter heb ik nu weer de gelegenheid om alsnog deze reis te gaan maken wat ik nu aan het overwegen ben. Wat ik mij nog afvraag, is of het kwa weer / seizoen nog leuk is om begin September te vertrekken vanuit Nederland? Ik verwacht ruwweg 8 weken nodig te hebben om in Marokko te arriveren.

Wat mij wel aanspreekt van deze timing is dat ik waarschijnlijk de toeristenpiek en warmtepiek vermijd. Alleen twijfel ik zelf nog even of het kwa temperatuur een geschikt moment is om te vertrekken aangezien ik de eerste weken nog door Nederland, Duitsland en Frankrijk zal fietsen. Hebben jullie hier nog ideeen over?

(ik begrijp dat jullie niet kunnen voorspellen hoe het najaar er uit gaat zien, maar het gaat mij meer om een ruwe indicatie m.b.t. weer / timing)
September is toch een heerlijke tijd om in Nederland te fietsen? Eind september is het in zuid Frankrijk in principe zelfs erg lekker weer. Juist daarna moet je een beetje opletten, want dan kom je op mogelijk grotere hoogte, en dan kan het 's nachts wel eens koud zijn. Maar daartegen helpt een goede slaapzak.
Wim
September brengt in Frankrijk vaak stabiel weer. Houd wel rekening met de veel kortere dagen dan in de zomer, en als je gaat kamperen zullen sommige campings na 15 september wellicht al dicht zijn. Ik ben eens na half oktober in Zuid-Spanje wezen fietsen, en toen was het er twee weken lang 25 tot 30 graden. Dat kwam overigens wel op het nieuws daar als zijnde uitzonderlijk. Het kan ook erg dor zijn in Spanje in september en oktober, vooral omdat alle akkers kaal zijn, maar als het al wat geregend heeft, kunnen sommige gebieden juist opvallend groen zijn. Kortom, mij lijkt fietsen naar Marokko in deze periode geen probleem.
Hallo,

bedankt voor jullie reacties. Ik overweeg een nieuwe slaapzak aan te schaffen omdat mijn oude al koud aanvoelt bij +5 graden :) Goed om te lezen dat het verder afgezien van de kortere dagen goed te doen moet zijn :D