Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Keuze voorvork; carbon of staal ? - Forum Wereldfietser

Keuze voorvork; carbon of staal ?

Ben bezig mijn Santos SCC02 MTB om te bouwen tot comfortabele reisfiets. Deze alu MTB is voorzien van carbon Pace vork met losse V-brake nokken. MTB is redelijk gebruikt in het veld, carbon vork heeft nooit een krimp gegeven. Was voornemens deze vork erin te laten zitten, combo alu frame met carbon vork heeft zich immers naar mijn gevoel bewezen als een prima lichte en stevige combinatie. Er wordt mij door semi ervaren fietsreizigers geadviseerd een stalen vork in dit frame te zetten vanwege stabiliteit en duurzaamheid. Wil zowel met voor -als achtertassen gaan rijden, maar hopelijk niet al te zwaar beladen. Wie kan mij aangeven wat een verstandige keuze is ? Misschien maar gewoon uit proberen of zal ik deze wijze raad ter harte nemen ?

Alvast bedankt voor jullie reacties !
voodoo schreef:Ben bezig mijn Santos SCC02 MTB om te bouwen tot comfortabele reisfiets. Deze alu MTB is voorzien van carbon Pace vork met losse V-brake nokken. MTB is redelijk gebruikt in het veld, carbon vork heeft nooit een krimp gegeven. Was voornemens deze vork erin te laten zitten, combo alu frame met carbon vork heeft zich immers naar mijn gevoel bewezen als een prima lichte en stevige combinatie. Er wordt mij door semi ervaren fietsreizigers geadviseerd een stalen vork in dit frame te zetten vanwege stabiliteit en duurzaamheid. Wil zowel met voor -als achtertassen gaan rijden, maar hopelijk niet al te zwaar beladen. Wie kan mij aangeven wat een verstandige keuze is ? Misschien maar gewoon uit proberen of zal ik deze wijze raad ter harte nemen ?
Als de voorvork ontworpen is voor het dragen van tassen: Doen!
Als de voorvork niet ontworpen is voor het dragen van tassen: Niet doen!

Dit geldt altijd en is verder niet afhankelijk van het materiaal.

Groetjes,

walter