Zet mij op een Magura fiets en ik leg een rookgordijn bij de eerste kruisinghwhaan schreef:Um omwonenden?Ivo Miesen schreef: Om een misverstand uit de wereld te helpen, ik heb al eens op een fiets met Magura's gereden, dat is niet handig voor de omwonenden.
Trouwens, als je overstapt op een andere techniek, technologie dan vereist dat enige gewenning (in mijn geval was dat een week of twee, mede omdat ik in die tijd niet zo heel veel op de fiets kon zitten), of dat nu hydraulische remmen zijn, een andere cassette achter, of je versnellings-hendels van downtube naar stuur.
Ik denk trouwens dat het verschil tussen verse remblokjes en een versleten paar al groter is dan dat tussen cantilevers en hydrauliekjes.
Met andere versnellingssystemen heb ik hoegenaamd geen probleem. Ik heb jarenlang op verschillende fietsen verschillende systemen gereden, een normale combinatie was voor mij Suntour Command op de vakantiefiets en Campa Ergopower op de brevettenfiets. Tijdens PBP moest ik ivm een combinatie van technische en fysieke mankementen na 450km de Ergopowers loskoppelen en verder rijden met een buiscommandeur (altijd in de reparatieset). Binnen het uur was ik eraan gewend, zelfs in een situatie van forse vermoeidheid. Zozeer gewend dat ik 400km verder mijn linker ergopower (die geen problemen opleverde) ook loskoppelde en verving door een buiscommandeur.
Goede of foute instelling van een rem is idd een wereld van verschil.