Additionally, paste this code immediately after the opening tag: achter derailleur LX groep vervangen - Forum Wereldfietser

achter derailleur LX groep vervangen

I.v.m. slijtage wil ik de achterderailleur type Shimano LX RD-M570 vervangen door een exemplaar uit dezedelfde LX groep.
Cassette in gebruik is 11-32.

Heb op internet al gekeken, maar dit model wordt zo te zien niet meer gemaakt, ook op de site van Shimano kom ik niet verder.
Vraag is welke types komen hiervoor in aanmerking?
Hoe weet je dat de derailleur versleten is en niet de wieltjes of iets anders?
Ik heb al tijden geen derailleur meer versleten.
Leon
Leon schreef:Hoe weet je dat de derailleur versleten is en niet de wieltjes of iets anders?
Ik heb al tijden geen derailleur meer versleten.
Leon
+1, maar als je niet te houden bent een top normal SGS bv de 591
Leon schreef:Hoe weet je dat de derailleur versleten is en niet de wieltjes of iets anders?
Je hebt gelijk, slijtage is het verkeerde woord. De derailleur heeft tijdens transport in het vliegtuig een paar keer op z'n donder gehad met als resultaat dat de twee wieltjjes niet meer in lijn staan met de tandwielen van de cassette.
Ik heb de ophanging van de wieltjes wat teruggebogen, maar het gaat allemaal niet meer zo soepel als ooit. De wieltjes zelf zijn onlangs nog schoongemaakt en lopen prima.
TinusB schreef:
Leon schreef:Hoe weet je dat de derailleur versleten is en niet de wieltjes of iets anders?
Je hebt gelijk, slijtage is het verkeerde woord. De derailleur heeft tijdens transport in het vliegtuig een paar keer op z'n donder gehad met als resultaat dat de twee wieltjjes niet meer in lijn staan met de tandwielen van de cassette.
Ik heb de ophanging van de wieltjes wat teruggebogen, maar het gaat allemaal niet meer zo soepel als ooit. De wieltjes zelf zijn onlangs nog schoongemaakt en lopen prima.
komt regelmatig voor dat onderdelen die uitsteken verbuigen tijdens het transport in een vliegtuig..... beste is om volgende keer de derailleur gewoon even los te schroeven en het met wat ducktape aan de je frame vast te maken. Dan heeft het transport en niet de kans je derailleuroog, noch je derailleurkooi te verbuigen. Een ander voordeeltje van een versnellingsnaaf :)