Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Leukste B&B voor fietser: Thaene in Diksmuide ;-)) - Forum Wereldfietser

Leukste B&B voor fietser: Thaene in Diksmuide ;-))

Ook ik ben vrijwel aan het begin van mijn fietstocht De Groene Valleienroute totaal weggeregend. Geen kans dat ik na een dag slagregens mijn spullen op de modderige camping Diksmuide nog droog zou kunnen krijgen. Op de B&B Thaene* (de Breyne Peellaertstraat 51 Diksmuide, www.thaene.be)van Marianne Parrein werd ik hartelijk ontvangen. Voor een bedrag van €30 kreeg ik een geweldige kamer met douche en thee/koffiezetmogelijkheid, plek om mijn natte spullen te drogen zoals tent e.d. en mijn fiets veilig te stallen. Toen de eigenaresse, zelf een enthousiast fietser, hoorde dat ik speciaal voor de beelden van Käthe Kollwitz was gekomen en niet voor dat rare beeld aan de IJzer, bood ze aan mij erheen te brengen. We moesten over een hekwerk klimmen om er na zonsondergang binnen te komen.

Afbeelding
Diksmuide von R@chel17 auf Flickr

De volgende ochtend stond er het grootste en meest uitgebreide ontbijt klaar dat ik ooit van mijn leven zag met op de achtergrond muziek van troubadours uit de streek. Dat alles vergezeld van een goed gesprek. Natuurlijk kreeg ik de "restjes" mee voor onderweg. Ongelooflijk!

Aanbevolen :wink:

*Thaene schijnt de naam te zijn van een heks uit de streek van Diksmuide die ooit haar leven moest eindigen op de brandstapel.;-((
Dat is toch hardstikke leuk! Zo zijn er best wat behulp- en zorgzame mensen on route.