Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bagage racefiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

bagage racefiets

Twanner73 schreef: Is het tevens mogelijk om eens een foto te posten hoe het geheel er uit ziet bij jou?

hoor het graag.
Afbeelding

Geen fly maar een luna
Twanner73 schreef:Ik vraag me af welke tassen je op de tubus fly heb gemonteerd en of je geen problemen had dat je hakken tegen de tassen aan kwamen tijdens het fietsen.

Is het tevens mogelijk om eens een foto te posten hoe het geheel er uit ziet bij jou?
Afbeelding

Niks geen problemen met hakken tegen de tassen (frontrollers resp. quorum voortasjes). Maar met die 650B wielen van Marten fietst het natuurlijk een stuk relaxter.

Sjors
vroeger ook nog eens de rit Geneve-Nice (Route des Grandes Alpes) gefietst met de koersfiets op 5 dagen tijd met 23mm bandjes, 34-27 als kleinste verzet en alle bagage in de rugzak. Dit verliep allemaal zonder problemen of pijn, behalve het afzien bergop natuurlijk ;-).

Bredere bandjes bieden in mijn ogen weinig meerwaarde voor die rit want het is een rit zonder 1 meter onverhard en ofwel bergop ofwel bergaf.

34-27 was meer dan voldoende en de 27 dan nog weinig gebruikt ook, als je aan zo'n klimtocht begint moet je wel wat conditie en klimkms in de benen hebben hé. Ik meen mij te herinneren dat dit zo'n 600-700km en 15000-20000hms was.

Ik ging van hotel tot hotel en had dus ook enkel kledij en wat eten mee in de rugzak, dus al bij al max 5kg en dat viel zeer goed mee in de rugzak. Voordeel is dat het "swingen" van de fiets bergop veel soepeler verloopt.
Sjors, goed te lezen dat racefiets-fly-voortassen goed te doen is als je lichtgewicht kunt reizen.
Ben wel benieuwd naar die verbinding Fly-achterrem. De site van tubus laat deze verbinding nergens zien... Zou je hier een foto van kunnen posten?
Knerbert schreef:Sjors, goed te lezen dat racefiets-fly-voortassen goed te doen is als je lichtgewicht kunt reizen.
Ben wel benieuwd naar die verbinding Fly-achterrem. De site van tubus laat deze verbinding nergens zien... Zou je hier een foto van kunnen posten?
even googlen
http://www.rad-forum.de/showflat/Number/328854
Ik heb het (rvs?) beugeltje naar voren, i.p.v. naar achteren gebogen. Zo hoef je zowel dat beugeltje als het alu verbindingsstangetje veel minder ver te buigen. Bij mij is precies genoeg ruimte tussen het remmannetje en de onderkant van het beugeltje voor een moertje en tussenringetje, maar dat kan ook krapper uitvallen.

Ik vind het er ook een stuk netter uitziet zo ;)

Sjors
@AB, dank voor de link! Verbindingen zien er goed uit, geeft vertrouwen.