GeenBertKremer schreef:Welke vering kun je "beter" of "verstandiger" kiezen voor een vakantiefiets?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Peter
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik denk dat je bij de toerfietsen kijkt. Daar heb je de door jou genoemde keus. Op een vakantiefiets vervoer je ook bagage en je zult dus andere eisen aan een fiets moeten stellen. Kijk eens bij de Koga trekking fietsen en daar heb je geen keus wat verende voorvorken betreft.BertKremer schreef:Welke vering kun je "beter" of "verstandiger" kiezen voor een vakantiefiets?
Heeft je vrouw ook bagage aan die voordrager hangen? Onafgeveerde bagage aan een fiets met vering heeft nl. de neiging om harder te rammelen dan bagage aan een ongeveerde fiets.BertKremer schreef:De Koga Signature van mijn vrouw heeft anders wel voorvering en een voordrager, en ik heb gemerkt dat zij op `slechte` paden veel gemakkelijker en sneller fietst dan ik.
Aangezien we tijdens onze fietsvakanties gemerkt hebben dat we toch vaak op mountainbike-achtige paden terecht komen denk ik er over om ook een fiets met voorvering te kopen. Maar de vraag blijft dus welke vering is beter. Koga heeft op zijn site een WorldTraveller aanbieding met Feather vering, staat ook op de site van de Vakantiefietser.
Het kan zijn dat de vering daar een bijdrage toe levert, maar sluit andere factoren zoalsBertKremer schreef:De Koga Signature van mijn vrouw heeft anders wel voorvering en een voordrager, en ik heb gemerkt dat zij op `slechte` paden veel gemakkelijker en sneller fietst dan ik.