Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Feather of gewone vering? - Forum Wereldfietser

Koga Feather of gewone vering?

Welke vering kun je "beter" of "verstandiger" kiezen voor een vakantiefiets?
Kun je de Koga feather ook uit schakelen?
BertKremer schreef:Welke vering kun je "beter" of "verstandiger" kiezen voor een vakantiefiets?
Geen :D

Peter
BertKremer schreef:Welke vering kun je "beter" of "verstandiger" kiezen voor een vakantiefiets?
Ik denk dat je bij de toerfietsen kijkt. Daar heb je de door jou genoemde keus. Op een vakantiefiets vervoer je ook bagage en je zult dus andere eisen aan een fiets moeten stellen. Kijk eens bij de Koga trekking fietsen en daar heb je geen keus wat verende voorvorken betreft.
De Koga Signature van mijn vrouw heeft anders wel voorvering en een voordrager, en ik heb gemerkt dat zij op `slechte` paden veel gemakkelijker en sneller fietst dan ik.
Aangezien we tijdens onze fietsvakanties gemerkt hebben dat we toch vaak op mountainbike-achtige paden terecht komen denk ik er over om ook een fiets met voorvering te kopen. Maar de vraag blijft dus welke vering is beter. Koga heeft op zijn site een WorldTraveller aanbieding met Feather vering, staat ook op de site van de Vakantiefietser.
BertKremer schreef:De Koga Signature van mijn vrouw heeft anders wel voorvering en een voordrager, en ik heb gemerkt dat zij op `slechte` paden veel gemakkelijker en sneller fietst dan ik.
Aangezien we tijdens onze fietsvakanties gemerkt hebben dat we toch vaak op mountainbike-achtige paden terecht komen denk ik er over om ook een fiets met voorvering te kopen. Maar de vraag blijft dus welke vering is beter. Koga heeft op zijn site een WorldTraveller aanbieding met Feather vering, staat ook op de site van de Vakantiefietser.
Heeft je vrouw ook bagage aan die voordrager hangen? Onafgeveerde bagage aan een fiets met vering heeft nl. de neiging om harder te rammelen dan bagage aan een ongeveerde fiets.
Het is ook geen gek idee om gewoon bij De Vakantiefietser te gaan vragen hoe het zit. Ze weten daar best veel van reisfietsen en ze zullen je geen ongeschikte fiets aansmeren (hoogstends een mooiere :wink: ) Het is niet toevallig dat de meeste fietsen op hun site geen vering hebben.
Leon
BertKremer schreef:De Koga Signature van mijn vrouw heeft anders wel voorvering en een voordrager, en ik heb gemerkt dat zij op `slechte` paden veel gemakkelijker en sneller fietst dan ik.
Het kan zijn dat de vering daar een bijdrage toe levert, maar sluit andere factoren zoals
minder gewicht
betere - bredere- banden
beter sturende fiets
betere conditie
betere techniek

niet uit ;)
We hebben de verschillen opgemerkt zowel met als zonder bepakking voor.

De banden verschillen niet breedte (37mm) maar wel in merk. Zij rijdt met Schwalbe Marathon en ik heb Top Contact van Continental.
Haar fiets is bijna drie jaar oud en de mijne is een Terra Liner uit 1995.
Op dalende slechte paden stuiter ik alle kanten op en zij rijdt als een speer naar beneden.