Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Border permit Kyrgyzistan - Forum Wereldfietser

Border permit Kyrgyzistan

Zijn er mensen die weten of het momenteel nodig is om een speciaal border permit te hebben om vanuit Kyrgyzistan via de Irkeshtam China in te reizen?

Op verschillende internetadressen staan tegenstrijdige berichten. Meeste sites melden dat het voor deze overgang niet geldt maar er zijn ook websites waarop gemeld wordt dat voor alle grensovergangen een permit geldt wanneer je in het grensgebied Kyrgyzistan - China wilt fietsen.

Alvast bedankt,

Maarten & Line
Ik plan eind September eveneens de Irkeshtam pass naar China over te steken. Ik kan het dus (nog) niet uit eigen ervaring vertellen, maar de informatie die ik sinds een paar maanden op het internet tegen kom lijkt er geenszins op te duiden dat er voor Irkeshtam een border permit nodig is.

Een belangrijke referentie voor reizen in Kyrgyzstan is toch wel celestial mountains. Hoewel misschien niet helemaal up to date (?) geven zij duidelijk aan dat er geen border permit nodig is : http://celestial.com.kg/articles/travel ... am_201.htm

Het klopt inderdaad dat een porder permit nodig is voor de andere grensgebieden tussen Kyrgyzstan en China, waar geen "hoofdwegen" liggen, bijvoorbeeld wanneer je in afgelegen gebieden in de bergen zou gaan hiken. Zo heb ik het begrepen in ieder geval.

Ik maak me over die grensovergang niet zo ongelooflijk zorgen in ieder geval. Het ziet er in alle opzichten een stuk gemakkelijker uit dan de Torugart.
Vorig jaar augustus was er geen permit nodig op de irkestam. Wel is er naar de grens een checkpost waar je je paspoort moet laten zien. Jullie hebben geluk, als jullie er komen zal ie wel helemaal geasfalteerd zijn.

Plan geen rustdag in sary tash als je vrolijk wil blijven.

Het stuk Irkestam kaskhar is erg mooi het is ongeveer drie dagen fietsen. In het begin droog en weinig dorpjes. neem voldoende water mee.

Sjirk
SjirkM schreef:Plan geen rustdag in sary tash als je vrolijk wil blijven.
Heb je een leuke anekdote? Ben wel benieuwd :lol:

Waarvan wordt je daar zo verdrietig?
cyclingrecycled schreef:
SjirkM schreef:Plan geen rustdag in sary tash als je vrolijk wil blijven.
Heb je een leuke anekdote? Ben wel benieuwd :lol:

Waarvan wordt je daar zo verdrietig?
Dronken mensen die rondhangen op het enige kruispunt, belachelijke wisselkoersen, troosteloze huizen, niet groetende mensen, slechte bedden en slecht eten. Ik heb nu nog steeds honger. Daarbij nog de vertwijfelde backpackers die naar Murgab weten maar niet hoe. Backpackers die zeker weten dat je naar Irkestam zeker lekke banden krijgt, niet veel hello's.

Maar goed, ik was moe en het regende. Ik stond op dat moment waarschijnlijk niet open voor schoonheid,...... dat helpt niet! Verderop langs de weg waren ze weer vriendelijk. En ik heb met mijn nieuwe fietsmaat veel lol gehad bij de Chinese grens. We zijn over de grens gefietst zonder dat de douane onze fietsen heeft gezien. Wat strenge controle! Zie ook mijn blog van dat stuk.

Sjirk