Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Themaweekend Fietsen met Kinderen 10 - 12 juni 2005 - Forum Wereldfietser

Themaweekend Fietsen met Kinderen 10 - 12 juni 2005

Vorig jaar heeft de Wereldfietser voor het eerst een themaweekend Fietsen met Kinderen georganiseerd (dat naar ik begrepen heb erg leuk was, zie verslag). Daar was ik zelf bij gebrek aan kinderen niet bij, maar inmiddels is dat gebrek opgelost!

Het lijkt mij als kersverse vader een goed idee via een weekendje in contact te komen met andere Wereldfietsers met kinderen en wat tips uit te wisselen, en ik wil daarom de organisatie van het weekend wel op me nemen (wie weet wordt het een jaarlijkse traditie!).

Ik heb de volgende vragen:

* Is er uberhaupt belangstelling voor een herhaling van het weekend van vorig jaar?
* Ik denk aan een weekend in juni op een camping op de Veluwe. Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij het uitzoeken van de camping?
* Was er vorig jaar een specifiek programma? Een fietstocht overdag lijkt me logisch, dia's 's avonds is misschien niet zo'n goed idee.
* Wat is handig met eten? Kookt ieder voor zich of juist een gemeenschappelijke maaltijd?
* Zijn er nog andere specifieke do's en don'ts waar ik rekening mee moet houden?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groeten,
Dennis

Dennis,

Als de agenda het toelaat, zijn wij graag weer van de partij. Met een aantal andere deelnemers van vorig jaar hebben wij nog zo nu en dan nog contact (inderdaad, om tips en ervaringen uit te wisselen, ondermeer over materiaal - dat is toch heel specifiek). Ik verwacht dat ook bij een aantal van hen zeker interesse is in een nieuw fietsen-met-kinderen-weekend.

Veluwe is lekker centraal, klinkt goed.
Dus kom maar op met die datum! (liever niet 18/19 juni :wink: )

Invulling:
Overdag lekker fietsen, speeltuintje onderweg etc. Afstand en route in onderling overleg, hangt erg af van de aanwezige kids.
Dia's of foto's zijn op zich wel heel leuk. Maar dan wel bij de tent of er heel dicht bij.
Eten: kan afzonderlijk, kan gezamenlijk, chinees halen is ook goed. Wij vinden alles prima...
Camping: Harskamperdennen bijvoorbeeld? Dan kun je in ieder geval bij elkaar staan. De Zeven Linden in Lage Vuursche (geen Veluwe, maar wel mooi! en voor ons lekker dichtbij...) zou ook heel geschikt zijn.


Groetjes,
Sandra

Lijkt me prima idee. Wat wil je juist met kinderen van een camping? Het liefst geen auto's op het veld zelf is toch wel een erg belangrijke overweging. Hetzelfde geldt voor de afwezigheid van een weg waar ze op zouden kunnen komen. Daarnaast is een speeltuintje in het zicht erg leuk. Sanitair is in Nederland toch eigenlijk altijd ruim voldoende, al blijven van wat ik me er nog van kan herinneren (wat vergeet je snel) speciale babybadjes soms wel erg handig......
Wim

Lijkt me prima idee. Wat wil je juist met kinderen van een camping? Het liefst geen auto's op het veld zelf is toch wel een erg belangrijke overweging. Hetzelfde geldt voor de afwezigheid van een weg waar ze op zouden kunnen komen. Daarnaast is een speeltuintje in het zicht erg leuk. Sanitair is in Nederland toch eigenlijk altijd ruim voldoende, al blijven van wat ik me er nog van kan herinneren (wat vergeet je snel) speciale babybadjes soms wel erg handig......
Wim
Goed idee!

Wij zijn nu nog in Egypte aan het fietsen en zullen ws pas in juni terugkeren van een jaar fietsen. Hopelijk op tijd voor het geplande weekend.

Mogen we wel komen zonder kids? Of 1 in de maak? We zijn nog geen Pappa en Mamma maar druk aan het oefenen... :wink:
En nadat ons smurfje wat stootvaster is willen we onze fietsreizen gewoon continueren; info daarover van experts is zeker welkom!!

We lezen het wel op het forum!

Heleen, fietsend met Robin naar de horizon....

Goed idee, wij komen graag.
Hoewel inmiddels erg ervaren in het 'fietsen met kinderen' zijn we nog altijd geinteresseerd in tips en ervaringen van andere ouders (of ouders in spe).

Een camping met een speeltuintje of iets zou fijn zijn.
Overdag lekker fietsen, afstand maakt niet uit.
Liefst een beetje centraal in Nederland.
Voor de rest (eten, drinken, overige activiteiten) passen we ons gewoon aan, maar wel een beetje in de buurt van de tent.

Groetjes,
Astrid en Leon Lurken

Allemaal enthousiaste reacties dus gewoon organiseren lijkt me. Ik durf niet al te roepen dat ik ook kom, want ik rol momenteel van het een in het ander dus ik weet niet hoe in juni de vlag erbij staat.

De belangrijkste tips worden hierboven ook al gegeven. Als ik een busje kan regelen kan ik mijn tandems meenemen. De ene is geschikt voor kinderen vanaf 10 weken (in een draagzak bij de duopassagier). De andere is een Onderwater met peuterzadel en voorpassagier vanaf (3) 4 jaar.

In Retie is de beurs dit jaar gewijd aan Fietsen met Kinderen.

Oh ja, mijn website is geheel vernieuwd. Althans technisch; inhoudelijk (nog) niet

Wat een enthousiasme! Binnen een paar dagen al diverse potentiele deelnemers! Ook de activiteitencommissie is enthousiast en zal het weekend aan de kalender van de Wereldfietser gaan toevoegen. Kortom we gaan het gewoon doen!!

Ik zal proberen komende week afspraken te maken met de Harskamperdennen of de Hallse Hull (beide rustige en grote campings waar de Wereldfietser al vaker activiteiten georganiseerd heeft). Ik mik op een van de volgende weekenden: 18/19 juni, 25/26 juni of 2/3 juli.

Zodra ik een camping geboekt heb, kunnen we verder brainstormen over het programma van het weekend.

Groeten,
Dennis

Hoi Dennis,

2/3 juli is het eerste weekend van de schoolvakanties in de regio midden. Gezien de doelgroep wellicht een wat minder geschikt weekend!

Succes er mee en we horen graag meer,
Sandra

Het is gelukt, de camping is geboekt. Het weekend Fietsen met Kinderen 2005 wordt gehouden op:

Datum: 10 - 12 juni 2005
Plaats: Nivon kampeerterrein de Hallse Hull bij Eerbeek


Meer info over de Hallse Hull vind je hier.

Het kampeerterrein ligt vlak naast de Veluwe vlakbij Eerbeek in een prachtig fietsgebied. Het is een heerlijk rustig terrein met speelfaciliteiten (oa een speelheuvel in het bos). We hebben een groot terrein (het Drentse veld) ter beschikking en kunnen bij slecht weer naar binnen uitwijken.

Mijn eerste weekend ooit bij de Wereldfietser was op dit terrein, dus het leek me erg gepast ook mijn eerste weekend Fietsen met Kinderen op dit leuke terrein te hebben. :wink:

En nu maar hopen op mooi weer en veel kinderen!

Groeten,
Dennis

Afgelopen paasweekend hebben we lekker een lang weekend in de Ardennen gefietst, voor het eerst met onze kleine! Ze vond het erg leuk in haar gloednieuwe Burley D´Lite. Meestal lag ze lekker te slapen of rustig om zich heen te kijken. De kar rijdt prima op asfalt, hoewel het asfalt van Belgische wegen zoals bekend nogal eens van dubieuze kwaliteit is. Onverhard fietsen bleek toch echt niet zo denderend te gaan, dus daar zal papa toch echt aan moeten gaan wennen.

Door ons lange weekend kreeg ik al helemaal zin in het weekend Fietsen met Kinderen! Hoog tijd om de organisatie weer eens op te pakken.

Zijn er nog ideeen voor activiteiten tijdens het weekend (naast uiteraard de fietstocht)? Heeft iemand zin om een dialezing te geven? Laat het even weten!

Groeten,
Dennis

Wij zijn in ieder geval van de partij (2 groot, 2 klein). Voor 's avonds zijn foto's/dia's wel heel leuk; wij willen wel wat in elkaar zetten! Verder hoef je volgens mij niets te organiseren. Een leuke fietsroute (vorig jaar volgens mij zo'n 35 km op zaterdag en zondag nog een kort tochtje, dat was goed) en de rest vult zich vanzelf wel.

Leuk dat jullie eerste ervaringen met fietskar positief zijn. Ook wij zijn een lang weekend weggeweest; Bas (7)voor het eerst op zijn eigen fiets en dat ging gelukkig erg goed, hij is erg trots.

Groeten,
Sandra

De aankondiging voor het weekend Fietsen met Kinderen is geplaatst op het activiteitendeel van onze website. Om de aankondiging te lezen ga je naar www.wereldfietser.nl / activiteiten of klik op de volgende link.

Nog drie weken en dan is het zover!

Afgelopen pinksterweekend heb ik samen met Astrid en Ellen (op haar eerste echte kampeerfietsvakantie) in vijf dagen de Veluwe verder verkend, het speelterrein voor het weekend Fietsen met Kinderen. Het gebied rond Hall is erg mooi en daar zullen we prachtig kunnen fietsen tijdens het weekend.

Deze week verschijnt het nieuwe nummer van Op Pad, waarin het Fietsen met Kinderen weekend aangekondigd zal worden. Wellicht dat daar nog extra belangstellenden uit voortkomen, er is nog plaats om deel te nemen aan het weekend.

Dennis

Hoi,

Elders op deze website staat overigens dat het weekend plaatsvindt op de Harkamperdennen. Maar het blijft dus Hall?

Groetjes,
Sandra

Sandra,

Waar staat dat? In het begin is er wel even sprake van geweest dat het weekend op de Harskamperdennen zou zijn, maar het is uiteindelijk Hall geworden.

Overigens is de Hallse Hull een Nivon natuurkampeerterrein. Mocht je Nivonlid zijn, dan krijg je korting op het kampgeld.

Dennis

Het staat in het berichtje op de eerste pagina van deze site!

Sandra

Ooops, dan heb ik vast een foutje gemaakt bij de aanlevering van de tekst aan webmaster Jarno. Ik zal hem gelijk vragen het aan te passen.

Bedankt!
Dennis

Nog een week en dan is het zo ver, het themaweekend Fietsen met Kinderen 2005. Ik hoop van harte dat we wat beter weer zullen hebben dan dit weekend.

Als je je wilt aanmelden, mail me even via fietsenmetkinderen@malawi.speedlinq.nl of kom gewoon langs vanaf vrijdagmiddag op natuurkampeerterrein Het Hallse Hull, Hallseweg 12
6964 AM Hall.

Groeten,
Dennis

Laatste kans! Vanmiddag begint het weekend! Je bent van harte welkom op de Hallse Hull!