door
Frits » di 26 jul, 2011 18:02
Hoi Mark,
Ik zou het niet verstandig vinden om met deze fiets een fietsvakantie door Europa te maken.
Overigens wijzigt Koga vaak van benaming (Excellence, Alliance, Prominence, Distance, Balance, Advance etc.). Ik denk dat de Adventure onder de Advance geschaard kan worden.
Velgen zouden dan Koga KM 19 622-19 36 gaats moeten zijn.
De wielen zijn m.i. machinaal gespaakt (zou een aantal reserve spaken meenemen als je op fietsvakantie gaat) en het schakelmechanisme is Shimano Nexave RD-T300, zoals Marten al schreef, een goedkope stadsfietsgroep.
Ik denk niet dat er een Tubus Lowrider op de voorvork te plaatsen is. Achter zou het eventueel wel moeten passen.
Is maat 63 niet te groot voor jou lengte? Ik zelf ben ook 1.89m, mijn binnen- beenlengte is iets korter (89 cm), maar heb wel framemaat 60.
Ik zou je willen adviseren om de Adventure als gewone(stads) fiets te gebruiken (het kost je tenslotte niets, want je hebt hem van je vader gekregen) en te kijken naar een goede 2ehands vakantiefiets.
Het geld wat je moet neertellen om de Adventure vakantieproof te maken, kun je beter hier bijleggen.
Laat je ook eens opmeten!!
Ben benieuwd hoe de mening van andere forumleden is.
Succes met je beslissing.
Groet,
Frits