Additionally, paste this code immediately after the opening tag: jan janssens globe of Cannondale traveller classic? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

jan janssens globe of Cannondale traveller classic?

Ik zou deze fiets toch wel de mooiste snelle reisfiets willen noemen. Kortom, een racefiets met 26"inch wielen, brede voor en achtervork voor dikke banden, lange achterbrug en stijf frame.
Afbeelding
Afbeelding
wel een beetje offtopic wellicht, maar moest het even kwijt :)
100cols schreef: Nou, dat lijkt mij niet. Ik heb een racefiets en een reisfiets met racestuur (en 37 mm banden) maar dat is een wereld van verschil. De racefiets fietst makkelijk, accelereert beter, is eigenlijk in alles superieur. Totdat je wat mee wilt nemen en lekker rustig wilt reizen, dan komt die andere fiets weer helemaal tot zijn recht.
Verder denk ik niet dat er ook maar iemand bij mijn fietsclub is die zijn racefiets zou willen ruilen voor een exemplaar met bredere banden. Iedereen maakt een hele gelukkige indruk. En dat heeft niets met erbij horen te maken.
Ik heb zelf ook een racefiets dus het verschil is me duidelijk en juist daarom weet ik zeker dat er genoeg mensen zijn die graag iets op snelheid en stuurgedrag inleveren om er qua comfort op vooruit te gaan.

Ik noemde het 'erbij willen horen' Sjors omschrijft het wat mooier/aardiger. Ik zie genoeg racers waarvan je aan de houding (of klachten) al ziet of hoort dat ze beter af zouden zijn op een Gran Turismo of soortgelijke fiets.
Heb vandaag dan mijn nieuwe Cannondale Traveller Classic opgehaald. Ben in m'n nopjes ermee. :)
swift schreef:Heb vandaag dan mijn nieuwe Cannondale Traveller Classic opgehaald. Ben in m'n nopjes ermee. :)
niet vergeten wat foto's te plaatsen he :)
Heb ik geen verstand van, van foto's te plaatsen. Ik heb er wel enkele heel mooie van genomen. Wat ik wel kan doen is ze doormailen naar een e-mailadres, en dat julllie ze dan hier willen plaatsen. Ev. via een persoonlijk bericht?

Ben vandaag eens gaan fietsen en de fiets bevalt me heel erg.

Het brooks zadel zal ook wel lukken om gewoon te worden denk ik. Wat ik wel niet heb bijgekregen is een sleutel om het zadel aan te spannen en vet om het in te vetten. Nog een vraagje, mag ik dat invetten met gewoon ledervet voor zadels en dik leder (starwax), of moet dat iets speciaals zijn? Ik heb hier ook granger's G-Wax (bijenwas)voor m'n meindl wandelschoenen. Wanneer doe je dat best? Onmiddelijk als het nieuw is of na verloop van tijd?
Bedankt alvast voor jullie antwoorden, ik leer graag bij!
[img][IMG]http://i52.tinypic.com/2a75w02.jpg[/img][/img]
swift schreef:plaatje
de afbeelding is te groot om inline af te beelden, maar als je voortassen met elastiek hebt zou ik de ogen aan de binnenkant van de Duo zetten, bij tassen zonder haak zou ik ze helemaal weglaten
Ben er een hele tijd mee bezig geweest om de foto te kunnen plaatsen. Lukte me niet, en heb er licht gefrustreerd de brui aan gegeven.. :wink:
Dank voor de tip ivm de haakjes 8) , ik ga ze idd aan de binnenkant zetten. Heb tassen met elastiek, en ook Ortliebs frontroller plus.
Groeten