Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gaatjes in ICE breaker - Forum Wereldfietser

gaatjes in ICE breaker

Als jaren gebruik ik ICE breaker hemden, shirts, sokken etc.
het is geweldig fijn materiaal.

Echter; bij veel shirts en ook sokken vallen er spontaan gaatjes in, dit al na enkele weken dragen.
Meestal bij de wat dunnere shirts 190/200 superfineLITE.

Op een demonstratie avond bij mijn dealer heb ik een aantal shirts en sokken laten zien, ze vertelden me dat de dunne shirts ALLEEN als mode shirt gebruikt en gedragen dienen te worden??? :(
Op zich al vreemd als je het in een oudoor winkel aanbied!
Wel erkenden ze het probleem en gaven me een paar sokken ter compensatie.

Maar nu alweer in een nieuw shirt veel gaatjes terwijl ik het met een zeer fijn
BIO wolwasmiddel 1 keer gewassen heb.

Zijn er mensen die ook dit probleem hebben met ICE breaker?

Henk

Kunst en fietswerk http://www.kleurrijkleven.webklik.nl
Ik heb twee Icebreaker shirts, één met korte mouwen in de 150 grams kwaliteit en één met lange mouwen in de 200 grams uitvoering.
Heb beide shirts nu drie jaar en ik draag ze heel veel. Ik was ze (in een netje) in de wasmachine op 30 graden met wasmiddel voor bonte was, gewoon met de andere was mee en ze zien er nog als nieuw uit.
Worden je shirts aangevreten door motten? Die schijnen een voorkeur voor Icebreaker te hebben...
Ik bewaar mijn shirts samen met andere wollen kleding in een goed afsluitbare plastic box.
henkfietst52 schreef:Echter; bij veel shirts en ook sokken vallen er spontaan gaatjes in, dit al na enkele weken dragen.
Ik had dat zelfde probleem met Patagonia Capilene 2 shirts, niet na enkele weken, maar na enkele maanden. En dat vond ik toch ook wel snel voor een shirtje van $40. Ik heb Patagonia een mailtje gestuurd en hen het probleem uitgelegd en zij stelden voor om met mijn mail naar een Patagonia winkel te stappen en hen te laten zien wat het probleem was. Nou, dat was geen probleem, want vijf minuten later stond ik weer buiten met twee nieuwe shirts. Dat vind ik nog eens goede customer service!

Als je dealer echt het probleem erkend had, hadden ze je gewoon nieuwe shirts moeten geven, en geen sokken als zoethoudertje... :shock:
Ja ik vond het ook flauw overkomen om een paar sokken te geven als zoethoudertje :(
Het was overigens niet mijn dealer die de sokken gaf maar een goed gebekte man die voor ICE breaker een verkoop praatje hield.

Ik wil nu ICE breaker eens aanschrijven, het zijn echt geen motgaatjes dat erkenden ze ook wel. Ik ben zuinig op mijn spullen, heb in de kast geurzakjes waar motten een hekel aan hebben, mijn Bretonse Vissersjas van wol heeft geen last en hangt in dezelfde kast.

Maar zien hoe dit uitpakt.

Henk
henkfietst52 schreef:Als jaren gebruik ik ICE breaker hemden, shirts, sokken etc.
het is geweldig fijn materiaal.
Echter; bij veel shirts en ook sokken vallen er spontaan gaatjes in, dit al na enkele weken dragen.
Meestal bij de wat dunnere shirts 190/200 superfineLITE.
Op een demonstratie avond bij mijn dealer heb ik een aantal shirts en sokken laten zien, ze vertelden me dat de dunne shirts ALLEEN als mode shirt gebruikt en gedragen dienen te worden??? :(
Proberen nog wat terug te krijgen en dan vooral in de schappen laten liggen dat spul.
Leon
ik weet niet wat voor een wasmachine je hebt, maar ik kan uit ervaring vertellen dat mijn oude wasmachine ook voor gaten in mijn t shirts zorgde en mijn nieuwe wasmachine niet. de trommel van de nieuwe wasmachine is "gevlakt" . Misschien helpt het als je de shirtjes in een waszakje/ netje stopt.
Zelfde ervaring. Maar ik denk door motten, ondanks bestrijding. Lekker spul die Icebreakers, maar niet meer voor mij.
Je moet weten dat ik als man alleen niet iedere dag bij de wasmachine sta te springen, maar dat ding doet het goed hoor! een degelijke BOSCH.

Meestal was ik de wollen shirts van ICE breaker gewoon met de hand en heb speciaal wolwasmiddel "SONETT" met olijfolie speciaal voor wol en zijde.
trouwens... zo vaak is het niet nodig om dat spul te wassen.

Heb inmiddels een leuk wolwinkeltje ontdekt hier in Zutphen, die verkopen ook merino wollen hemden etc. en nog veel meer zoals Lama wollen truien. Er staat dan geen ICE breaker op maar het is zeer mooi spul en kost minder.

Dus voor mij geen ICE breaker meer, trouwens een fietsmaat van me had het zelfde probleem. :(

Henk

kunst en fietswerk
[offtopic]
Als (mede)Zutphenaar zou ik graag weten waar je bedoeld, want misschien heb ik ten op termijn ook interesse.
[/offtopic]
nsa1984 schreef:[offtopic]
Als (mede)Zutphenaar zou ik graag weten waar je bedoeld, want misschien heb ik ten op termijn ook interesse.
[/offtopic]

Effe "googlelen" en dit http://www.obilot.nl/contact komt eruit.
Denk dat ik er niet ver naast zit.
Ja het is inderdaad Obilot te Zutphen William.

Daar hebben ze mooie wollen produkten, ook heel erg mooie truien van zuivere wol die weinig wegen en een super isolerend effect heben. Winkel zit op de Groenmarkt.

ps. ik ben met een mooie fietsdagtocht aan het plannen vanuit Zutphen, binnenkort op dit forum.
Groet Henk

kunst en fietswerk
Hoi Henk,

Ik heb ook een paar Icebreaker shirtjes en heb ook shirtjes waar de gaten invallen.
Alleen is dit bij mij niet zo snel gebeurd als bij jou.
De motvlinder durf ik niet helemaal uit te sluiten maar lijkt me wel onwaarschijnlijk. Verder vind ik de shirts ideaal, al zijn ze prijzig.
Ik mag de hele zak met kleding [waar gaatjes inzitten] opsturen naar de importeur van ICE BREAKER.
Ben benieuwd wat ze er van vinden en wat het resultaat uiteindelijk wordt.

Ik houdt jullie op de hoogte!

Groet Henk

kunst en fietswerk