Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hilleberg Akto - Forum Wereldfietser

Hilleberg Akto

Wellicht een enorme detailvraag, maar onlangs bekeek ik de Hilleberg Akto eens van binnen en mij viel op dat de ritssluiting van de binnentent niet geheel gesloten kan worden, er blijft in de hoek waar beide ritsen bij elkaar komen een kleine doorgang. Kunnen hier geen muggen door? Dat zou toch eigenaardig zijn voor een Zweedse tentenfabrikant.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zelfde soort constructie bij Hilleberg Staika, waar drie ritsrunners bij elkaar komen. Er zit wel een klein flapje voor. Na zes jaar ervaring met deze tent is het me nooit opgevallen dat er insecten door naar binnen zijn gekropen. Maar niet getest in het Zweedse muggenseizoen. Voordeel van de constructie is dat de ritsen niet 'de bocht om' gaan, zoals bij veel andere tenten. Ritsen zijn een kwetsbaar onderdeel van een tent, dus misschien een slimme keuze.

Lisette
Mocht je daarbij last van vliegjes ed krijgen, een sok ter opvulling dicht het gaatje...
Ik heb al jaren een Akto... geweldige tent[je]

Geen last dat de ritsen niet aansluiten.
Wel bij veel regen dat het een beetje gaat lekken bij het ventilatie kapje [ingang], na seamsealen werd het niet beter. Dit schijnen ze allemaal te hebben.
Maar ik zie het niet als een groot probleem.

Henk

kunst en fietswerk