Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe laad ik meerdere gpx files? - Forum Wereldfietser

Hoe laad ik meerdere gpx files?

Hallo,

Ik ben bezig een route samen te stellen naar Frankrijk.
Het is mij gelukt de de Groene Weg route in mijn Garmin Etrex Legend HCX te krijgen.
Voor de route terug lijkt mij de Benjamin route wel wat.
Alleen lukt het mij niet om de route bestaande uit meerdere gpx trackfiles in Mapsource te laden.
Elke keer als ik een file open of er naar toe sleep verdwijnt het eerder ge-opende gpx file.

Ik kom er niet uit.
Hoe kan ik alle tracks tegelijk laden?
Wat je het beste kan doen is de route omzetten naar een track met GPSbabel of door de route om te laten zetten op GPSVisualizer.com, dat zou moeten werken (bij mij wel iig) een andere mogelijkheid is om opnieuw te beginnen en ipv routes een track te maken. Deze kun je wel apart in je Etrex laden en die zijn als je aangeeft dat je een bepaalde track op de kaart wilt zien kun je die gewoon volgen. Wat je dan niet hebt is dat de GPS aangeeft wanneer je links of rechts moet.
Als er een manier is waarop je wel routes kan laden die niet overschreven worden of herberekend dan hoor ik het ook graag.
1. Mapsource openen.
2. 1e track laden.
3. Nogmaals Mapsource openen.
4. 2e track laden.
5. 2e track kopiëren.
6. Ga naar eerst geopende Mapsource.
7. Plak deze in het tabblad Tracks. Je hebt er nu 2 tracks staan.
8. Herhaal dit net zo lang als nodig.

Peter
Het is gelukt! :D
Grote dank voor alle hulp.

Alleen heb ik nu een ander probleem, denk ik.
De tracks staan netjes in der tracks tab maar...hoe maak ik van deze tracks een route?
Of hoef ik helemaal geen route maken? :shock:

Sorry voor alle vragen maar dit is voor het eerst dat ik iets met Mapsource doe.
Dat hangt ervan af, al je aanwijzingen wil van de GPS, bijv. volgende kruizing links, dan zou je er een route van kunnen maken (in mapsource met de routetool overtekenen of met een ander programma zoals WinGDB converteren). Voorwaarde voor een route is wel dat je een z.g. routeerbare kaart in je GPS hebt én dat de route niet meer dan 50 routepunten heeft. Als je track meer dan 50 punten heeft, dan moet je gaan filteren of de track in meerdere stukken verdelen, dus er voor zorgen dat je minder punten krijgt voor of tijdens het converteren. Maw. aardige wat werk en dan nog is het de vraag of de GPS genoeg heeft aan die punten om de route net zo te berekenen als de oorspronkelijke track.

Heb je niet zo'n kaart of meer dan 50 routepunten, dan kun je beter een track gebruiken. In dat geval zie je op het scherm van de GPS een lijn afgebeeld op de kaart die je kan volgen, dus geen aanwijzingen. Het voordeel van tracks boven routes is dat deze geheel onafhankelijk zijn van de kaart in je toestel, sterker nog je hebt niet eens een kaart in je GPS nodig om een track te volgen. Het is niets anders dan een soort kruimelspoor.

Op het forum van gps.nl is meer informatie over het werken met Mapsource te vinden, bijv. hier: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=20&t=160
of hier: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=20&t=92

Of heb je liever een Youtube film, kijk dan hier: http://forum.gps.nl/viewforum.php?f=110

@13:15 tekst gewijzigd, het maximaal aantal punten voor een route is bij veel GPS modellen 50 en waypoints veranderd in routepunten. Waypoints zijn een ander soort punten.
Heb alleen City Navigator ik geloof dat deze routeerbaar is.
Ik denk niet dat al die moeite ga doen om te converteren, ik hou het gewoon bij de tracks.
Neem ook nog kaarten mee dus ik zit altijd goed.

Mapsource met al die opties is een stuk moeilijker dan verwacht maar heel langzamerhand begin ik het ietsje te begrijpen.

Dank je voor de hulp. :D
Ja, de Citynavigator is routeerbaar. Het probleem is dat deze kaart veel fietspaden mist in de Benelux en Duitsland, hierdoor komt er waarschijnlijk een hele andere route uit dan de oorspronkelijke track.
Geen probleem deze keer, ga de Benjamin route dwars door Frankrijk volgen. :D