Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gazelle Playa voor de beginner? - Forum Wereldfietser

Gazelle Playa voor de beginner?

Beste Wereldfietser Bezoekers,

Na veel twisten probeer ik raad te vragen via dit forum.
Ik ben een student die graag fietst. Momenteel rijd ik nog op een 'standaard' Gazelle Primeur fiets die geschonken werd toen ik de basisschool verliet :)
Echter wil ik nu iets serieus, vind fietsen echt leuk en wil iets sportiefs dat snel is maar het moet ook confontabel en kwalitatief goed zijn.

Nu viel mijn blik op de gazelle playa hybride. Een mountainbike frame met smalle wielen om dat mar atechnisch te beschrijven.

Gezien ik een student ben, met beperkte middelen, ben ik op zoek gegaan naar een tweedehands fiets. Mijn blik viel op een Gazelle Playa van 1 jr oud voor een prijs van €350,-

Mijn vraag is of deze fiets bij mij kan passen. Is dit kwalitatief een goede fiets, is het die €350 waard. En tot slot waar moet ik op letten bij de aanschaf van zo'n fiets.

Zou iemand mij enkele tips kunnen geven

Mvg,

M van de Weerd
Hoi,
Vorig jaar had ik een reisgenoot die net een nieuwe Gazelle Playa had gekocht en ik heb deze fiets daarom drie weken gezien. Niets mis mee voor dat bedrag! De fiets was stabiel, had een prima verzet voor fietsvakanties en er zat geen overbodige tralalala aan.
Belangrijk is natuurlijk wel dat de framemaat bij je past, je de afstelling aan de wensen van jouw lijf aanpast en het zadel lekker zit.
Maar als de fiets er pico uitziet en je krijgt hem mee voor 300 euro (iets minder dan de vraagprijs natuurlijk want de oranje kleur is niet geweldig of zo..) dan heb je een goede deal. Ik neem wel aan dat de fiets geen "ongelukje" heeft gehad.
Leon

Bedankt voor de snelle reactie!

Het gaat om deze fiets
http://www.mijnalbum.nl/Album=P3LQKDTC
Met een 56 frame, ik ben zelf ongeveer 1.86 m groot dus dat is wel ok volgens mij. Het zadel schijnt volgens andere fora nogal snel te soppen na een regenbui maar zit wel lekker. Dit kan altijd nog vervangen worden.

Wat van instellingen kan ik het beste maken. Zoals zadel hoogte etc.
Zou het graag horen van iemand die er verstand van heeft. Ik moet snel beslissen van daar dat ik geen uitgebreide zoektocht start naar idiale afstelingen etc.

voor een eerste fiets is het wellicht geen probleem. Maar ongezien kopen is nooit een goed idee. Je kunt natuurlijk naar een gazelledealer in je buurt gaan en kijken of het frame bij je past. Sneu voor de verkoper, aangezien je toch niet van plan bent een fiets bij hem te kopen, maar ja...

mweird0 schreef:Het gaat om deze fiets
http://www.mijnalbum.nl/Album=P3LQKDTC
Met een 56 frame, ik ben zelf ongeveer 1.86 m groot dus dat is wel ok volgens mij.
Hoi,
De fiets is mogelijkerwijs aan de korte kant, wat je op kunt lossen door de verstelbare stuurpen horizontaal te zetten, maar dan is het stuur weer tamelijk laag, waarvan ik - jou niet kennende - niet weet of jij dat wilt. Het is ook sterk afhankelijk wat je met de fiets gaat doen. Bij heftiger fietsen moet het stuur doorgaans lager en verder, bij rustig fietsen hoog en dichterbij, passend binnen wat de diverse afmetingen van je lichaam. Dus het best kun je de fiets een dagje van 100 km lenen...
Die fiets die ik vorig jaar zag had overigens geen schijfremmen maar V-brakes. De schijfremmen op een goedkope fiets zijn uiteraard niet de beste, maar nogmaals, je gaat er vast geen MTB-wedstrijden mee rijden.
Groet,
Leon

Inmiddels heb ik de fiets gekocht. Hij ziet er perfect uit, er is echt weinig op gereden. De fiets rijdt ook echt lekker!

Nu is het nog een kwestie van uitvinden en ondervinden, ben benieuwd naar de verdere kwaliteit van de fiets.

Bedankt voor de informatie