Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vervoer Marseille - nederland - Forum Wereldfietser

Vervoer Marseille - nederland

(weetniet of dit het juiste subforum is?)

Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met een terugreis vanuit Marseille (of als er een handiger aan sluitpunt in de omgeving is).

Ik ben van plan om in ongeveer een maand tijd te fietsen naar Marseille, maar hoe ik terug kom is voor mij nu nog onbekend.
Ik heb vorig jaar ervaren dat het meenemen van een fiets op een trein in Frankrijk op sommige plaatsen nog best lastig kan zijn en het daarom nodig is om vaak over te stappen. Het liefst zou ik een vervoersmiddel hebben waar ik zo weinig mogelijk overstappen hoef te doen.

Ik hoor graag of iemand mij hierbij kan helpen.
Transavia vliegt vier keer per week vanaf Toulon-Hyeres naar Rotterdam. Twee piepkleine vliegveldjes, zonder problemen en met een snelle afhandeling. Je fiets kan gratis mee in de regionale treinen van Marseille naar Toulon. Daarna moet je nog even over een fietsroute langs de kust naar Hyeres. Een fiets meenemen kost bij Transavia 40 kilo. Aan te geven bij reservering.
Let op dat je ook voor je overige in te checken bagage moet betalen. Maak er één stuk van door je fietstassen in en grote Turkentas te doen. Je mag 10 kilo aan handbagage meenemen
Ryan air vliegt rechtstreeks van Marseille naar Eindhoven

Laagste tarief is 10 euro op 7 september. Daar komt je fiets 40 euro en bagage 20 euro nog bij.

Vliegveld Marseille is goed bereikbaar per fiets.

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=12613
Dankjewel! Dat is zelfs nog goedkoper dan met de trein.
Ik neem aan dat mijn fiets bij ryanair verpakt moet worden in een doos? Zijn die op het vliegveld af te halen? En hoe gaat het dan met bagage, want dat zijn in principe nog 4 tassen extra (voor en achtertassen).
Met Ryan Air kan je fiets vervoeren in een plastic zak (fiets pyama). Is makkelijk mee te nemen.
http://www.halfords.nl/shop/fietsaccess ... res/608825

Ik gebruik ook altijd nog isolatiebuizen, maar dat is wat omvangrijker.

Wel loop je risico want schade wordt vaak uitgesloten (kan je dan wel verhalen op een mogelijke reisverzekering).

Fietstassen kunnen gezamenlijk in een flightbag, een stuk bagage van 15 kg kost dus 20 euro. Met handbagage moet dat lukken.
Let op! Ryanair vertrekt in Marseille niet vanaf de hoofdterminal, maar vanaf MP2. Dit is in een apart gebouw, speciaal voor goedkope vluchten naar bestemmingen in Europa en vooral veel prijsvechters van en naar Noord-Afrika. De voorzieningen in deze lowcost-terminal zjn uiterst minimaal. Het is nogal chaotisch, omdat de passagiers na het inchecken zelf hun bagage naar de scans moeten dragen. Er gaat een shuttlebus tussen de gewone terminal en de MP2, maar de informatie is dat in deze bussen geen fietsen mee kunnen.

Verder geldt dat tientjes-tarief van Ryanair alleen op vluchten op onmogelijke tijden. Op 7 september (toch nog anderhalve maand te gaan) hebben ze slechts nog één ticket in de aanbieding voor dat stunttarief. De vlucht vertrekt om 6:32 uur vanaf Marseille MP2. Je moet bij Ryanair echt op tijd bij de balie staan, anders word je niet meer geholpen.