Alien schreef:Ik gok een stalen maatframe met 26" wielen, Schwalbe ballonbanden, een racebocht en Magura HS33's.

.tsooJ
of een wereldfietsaward die eens niet over de fiets gaat, maar over het fietsen en de fietser zelf :)

- de leukste reis
- uitgekiende packlijst
- de origineelste outfit
- de handigste trucjes
- de leukste voorbereiding
- het meest educatieve reisverslag
- etc, etc

Wat betreft de fiets: altijd leuk te lezen wat de beweegredenen zijn om een bepaalde fiets te kopen. Welke visie hanteer je voor de keuze die je maakt. Persoonlijk houd ik van een vakantiefiets die niet te specifiek is, maar gewoon allround wat betreft wegdek en superstabiel wb geometrie en flexibel wb bandenmaat en voor de rest duurzaam sterk en degelijk.... Klinkt allemaal vrij algemeen en niet bepaald specifiek vwb het gebruik. Voor mij is een reisfiets een soort gemiddelde van racefiets/randonneur/ATB, waarbij de toegepaste onderdelen het liefst wat oversized zijn. Mijn huidige fiets is dus een fiets, waarbij ik voor een groot aantal jaren, snel, lang en op allerhande terreinen kan fietsen. Een fiets met flexibiliteit en veel allround-eigenschappen is voor mij persoonlijk wellicht mijn belangrijkste sleutelwoord. Dus juist een niet specifieke fiets, zoiets.