Additionally, paste this code immediately after the opening tag: chris king balhoofd - Forum Wereldfietser

chris king balhoofd

Hoi,

ik heb een nieuw balhoofdsetje in mijn fiets geplaatst (1 1/8 conventional threadless)
nu ben ik gewend dat CK naadloos aansluit.
Echter aan de achterkant tussen de bovenste cup en bearing plate zit een beetje meer ruimte dan aan de voorkant (verschil is wel en niet een aardappelschilmesje er tussen past).
Ik heb het balhoofd er opnieuw uitgehaald en weer ingeperst; ruimte blijft.
Is dit verwaarloosbaar?
Afbeelding

Gr

Jos
Loopt het balhoofd op een kwart wat stroever?

Maar heb jeje balhoofdsbuis gefreesd? Het kan natuurlijk zijn dat deze aan een kant wat dikker in de lak zit dan aan de andere kant...

Ik zou zelf het zekere voor het onzekere nemen en de balhoofdbuis nog een vlakken.

Succes.

Bas
jahwalla schreef:Hoi,

ik heb een nieuw balhoofdsetje in mijn fiets geplaatst (1 1/8 conventional threadless)
nu ben ik gewend dat CK naadloos aansluit.
Echter aan de achterkant tussen de bovenste cup en bearing plate zit een beetje meer ruimte dan aan de voorkant (verschil is wel en niet een aardappelschilmesje er tussen past).
Ik heb het balhoofd er opnieuw uitgehaald en weer ingeperst; ruimte blijft.
Is dit verwaarloosbaar?
Afbeelding

Gr

Jos
Zet je stuurpen achterstevoren vast: is de spleet achter nog steeds net zo groot? Dan zou ik het frame vlakken, als de spleet meedraait is de pen niet vak ten opzichte van de boring
Me too...

De bovencup van CK zit niet positief vast maar rammelt op een O-ring.

Neemt niet weg dat wij sinds 2003 een CK Ahead balhoofdset in een MTB-tandem hebben en die is nog altijd volstrekt spelingsvrij, ook al 'rammelt' hij op een O-ring.

Santos heeft in ons geval bevestigd dat bovenstaand verhaal klopt en dat dit een 'onschuldige tolerantie' is.
Inmiddels zijn we weer 5000 tandem-kilometers verder en inderdaad: probleemloos, zonder enige speling, maar met een kleine afwijking. Verwaarloosbaar!
whoa thx voor de snelle antwoorden
stuurpen truc geprobeerd; spleet is dan iets minder maar blijft bestaan
ik denk dat ik maandag toch maar eens op zoek ga naar iemand met een frees om de balhoofd buis te vlakken. (net weer een stuk gereedschap waar ik zelf niet de beschikking over heb.
wordt vervolgd

gr

Jos
Ik kan mij vergissen, maar zie ik nu een kleine deuk in het balhoofd zitten?

Mario
mario schreef:Ik kan mij vergissen, maar zie ik nu een kleine deuk in het balhoofd zitten?

Mario
Dat lijkt me een lichteffect, maar ik heb wel een kapotte voor je:
Afbeelding

afgebroken ondercup
Tja, ik weet niet waar je vandaan komt, heb er een liggen dus als je in de buurt van amersfoort zit is en een optie om eens af te spreken.

Maar waarom altijd een ck headset? Cane creek en santos zelf hebben ook erg mooie setjes....?

Bas
nee, er zit geen deuk in het balhoofd. Waarschijnlijk gekke lichtinval idd. De cartridges van mijn vorig fsa orbit setje waren aan vervanging toe en ik kwam deze chris king voor een leuk prijsje op Ebay tegen.
thx voor het aanbod Bas ik woon zelf in Noord Holland. Ik zou zeker een x-tje bij je langs kunnen komen in Amersfoort. Misschien dat je mij een pb'tje kan sturen met je gegevens? Lijkt me tof.

Gr

Jos
hulde hulde thx Bas, dankzij jou loopt nu alles weer als een zonnetje.
(toch wel handig zo'n balhoofdfrees)

gr

Jos
Hi Jos,

graag gedaan. Was trouwens wel een verrassing dat je sirene het nog wel deed... :D 8)

Hoop dat je een mooi tochtje gaat hebben deze zomer. Plannen klonken erg goed.

See ya.

Bas