Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 6 juli 2011 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 6 juli 2011

Inmiddels al weer 3 jaar, fietsen we iedere eerste woensdagavond van de maand een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 6 juli, 3 augustus, 7 september, 5 oktober, 2 november en 7 december. Tot nu toe waren de weersomstandigheden nog nooit een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.
Die schat van een Koert had het weer voor elkaar: Wereldfietsers zoevend door Waterland, tot Marken en terug met zicht op de zakkende zon. Leuke ontmoetingen, nieuwe gezichten en Koert die trakteerde vanwege de derde verjaardag van 'zijn' rondje.

Foto's!
Hoi Koert,

ik ben van de partij Morgen, ik breng dan ook een Buurman mee ter kennis making, weet niet of Froggy Komt, zal hem even vragen.

Grt.

Silverfox
Ha Koert,

k ben er ook bij, met een introducee erbij.

Gr Hans
Koert wat voor rondje doen we vanavond ??
Hopelijk een rondje dicht langs mijn huis (zuid), want ik ben aan het pakken voor 8 weken Balkan, en heb nog het een en ander te doen...
Leuk dat je tijd voor ons gaat maken, je bedoelt dat jij de koffie vanavond regelt? :-)

Mooi man, 8 weken balkan.

Gr Hans (uit de trein van na Pasen van M'tricht naar Amsterdam)
Ha, dat is al weer een hele groep enthousiastelingen.
Ik heb geen route in gedachten maar laat me graag verrassen. Kan me nauwelijks voorstellen dat niemand een idee heeft, maar in dat eventuele geval weet ik wel een leuke route.
Tot vanavond.
bikelike schreef:Die schat van een Koert had het weer voor elkaar: Wereldfietsers zoevend door Waterland, tot Marken en terug met zicht op de zakkende zon. Leuke ontmoetingen, nieuwe gezichten en Koert die trakteerde vanwege de derde verjaardag van 'zijn' rondje.

Foto's!
Prachtige foto's Erik. Maar die ouwe vent had van mij niet gehoeven.
Geweldig rondje, uiteindelijk net de 50 aangetikt van Berlage naar Berlage.
Deze keer via Nescio, Muiden, door het riet fietsend naar Ankeveen en door naar Diemen.

Dank Koert en alle anderen, graag tot de volgende keer.
Ik ben afgehaakt en dat was maar goed ook, mijn darmen rommelen nogal. Toch leuk om bekenden en een paar onbekenden te zien :D.

Nog één nachtje slapen...
Soms zit echt alles mee; zelfs de wind!
Een prachtige opkomst met zo'n man/vrouw of 20. Veel nieuwe gezichten. Hadden we eerder op de dag nog enkele felle regenbuien; de lucht trekt helemaal open en er schijnt een heerlijke warme avondzon. Met een lekker briesje in de rug rijden we naar de Nesciobrug over het Amsterdam Rijnkanaal. Vanaf hier volgen we de oostelijke kanaaloever om vervolgens over de oude dijk van de Zuiderzee naar Muiden te fietsen. Het vee dat hier losloopt kijkt ons schaapachtig aan. Een enkel dier verspert het pad en toont zich niet voornemens opzij te gaan. Hierna volgen we de Vecht stroomopwaarts en bij Nederhorst den Berg duiken we het Ankeveense plassengebied in. Weet je dat de Romeinen de Vecht al gebruikten voor scheepvaart?! Voor velen blijken de Ankeveense plassen onbekend terrein en het enthousiasme is groot. Bij café 'de Scheve Schaats' houden we stil voor een drankje. Wanneer we langs de Loodijk richting Driemond fietsen is de wind afgezwakt tot een licht briesje waar niemand moeite mee kan hebben. Vanaf Driemond gaat het via het riviertje de Gaasp terug naar het startpunt bij 'de Berlagebrug'.
Het was fantastisch; mooi weer en een gezellige groep. Dan kan de avond niet meer stuk.