Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verkocht: Koga custom Terraliner 57 cm 28 randonneur trekkin - Forum Wereldfietser

Verkocht: Koga custom Terraliner 57 cm 28 randonneur trekkin

Wereldfiets, custom Koga-Miyata Randonneur/trekkingfiets, herenframe hoogte 57 cm, 28 inch wielen, 27 versnellingen.

Zie ook deze advertentie: http://link.marktplaats.nl/463002562

Koga (-Miyata) trekkingfiets Terraliner (custom) 57 cm, recht gebouwd (dwz niet slooping) ook zeer geschikt voor dames (ik kan er op verzoek een kortere voorbouw op monteren). Zadel en stuur ruim verstelbaar. Kleur Bordeaux rood.

Deze fiets zal serieuze wereldfietsers aanspreken, en is zodanig allround dat een rondje Zuiderzee of 'gewoon' woon-werk verkeer ook heel goed kan ermee.

Frame:

Handgemaakt TIG-welded Cromoly DB kwaliteits buizen. Voorvork Cromoly, unicrown.
Excelente rij-eigenschappen door uitgekiende Koga geometrie.
Achtervork en voorvork zijn breed genoeg (clearance) om de breedtste banden (50 mm +) te monteren ( de gemonteerde mavic velgen óók) .

Afmontage (Onlangs volledig gereviseerd):
Shimano Deore LX/XT 2010 rem/schakelgroep 9 v (27).
Groot versnellingen bereik, mede door het speciale cranckstel, triple 'race' 32-42-52t.
Lange zadelpen, a-head voorbouw (hoogte stelbaar) , stuur recht en oversized, bar ends (stuurinrichting alles Ritchey).
Balhoofd Shimano cartridge lagers (Deore, niet meer in productie, wel topkwaliteit!)
Naafdynamo Shimano.
ESGE Alu achterdrager, met lowriderfunctie, de beste alu drager ooit gemaakt.
RVS db spaken, Mavic dubbel gebuste, velgen, breed, 36 gaats, Shimano naven.
Compleet met spatborden, verlichting, standaard, bidonhouder, pedalen SPD-combi.
Ik ben zelf vakkundig rijwielhersteller, en vooral liefhebber van fietsen. De fiets is met zorg onderhouden, onlangs gereviseerd, en bovendien voor deze verkoop nog eens volledig nagezien.

Frame en onderdelen zijn van uitgelezen kwaliteit. Eventuele aanpassingen en wensen in afmontage kunnen in overleg nog door mij worden uitgevoerd.

De fiets is gebruikt (met mijzelf als eerste en enige berijder) en uit 2003, het bevat (uiteraard) wat lichte lakschade=gebruiksporen. De onderdelen zijn, grotendeels in 2010, volledig vernieuwd.
Nou, je breng me aan het twijfelen, mijn huidige rondomhuisdachttochtjes fiets raakt al aardig hoog in de km-stand en ik kijk met een half oog rond, wat te doen.

Vraag, hoeveel km's zijn de velgen al rond geweest? Hoe breed zijn ze?

Rijd de fiets echt zo licht dat er een race triple op zit? Ik ben gewend aan een microtriple, lijkt mij dat dat vervangen kan worden of kom ik dan klem met de kooi van de voorderailleur?

Ik zit graag een beetje rechtop, kan de voorbouw verhoogt worden bij Ahead?

Prijs tsja, hmm daar moet ik toch even over denken.
Onderwerptitel: Te koop: Koga custom Terraliner 57 cm 28 randonneur trekking
Roald schreef:Nou, je breng me aan het twijfelen, mijn huidige rondomhuisdachttochtjes fiets raakt al aardig hoog in de km-stand en ik kijk met een half oog rond, wat te doen.

Vraag, hoeveel km's zijn de velgen al rond geweest? Hoe breed zijn ze?--> uit mijn hoofd 20 mm. iig zodanig breed dat banden van 28 tot 50 mm gewoon gemonteerd kunenn worden. Ik heb altijd twee paar wielen gehad deze wielen/velgen hebben grelatief weinig kilomtere, aan velgwanden nog weinig slijtage, daarnaast denk ik: een velg is een vervangingsartikel (maar ik heb misschien makkelijk praten omdat ik zelf wielen bouw).

Rijd de fiets echt zo licht dat er een race triple op zit? Ik ben gewend aan een microtriple, lijkt mij dat dat vervangen kan worden of kom ik dan klem met de kooi van de voorderailleur? --> Ander cranckstel monteren is geen probleem, de voorderailleur kan gewoon omlaag (ringbevestiging), ik vind voor een rit op asfalt de beschikking over 42/52 erg prettig, als het stijl of onverhard wordt volstaat de 32 en de achtetandjes ruim, ik heb die compacte mountainbike crankstellen nooit zo begrepen, maar ben zelf voornamelijk een asfaltfietser denk ik.

Ik zit graag een beetje rechtop, kan de voorbouw verhoogt worden bij Ahead? -->het is eigenlik een traditionele pen, met een ahead voorbouw erop, dus die pen kan nog wat omhoog, metr een langere pen (ahead adapter zou dat nog meer kunnen, maar het is een sportieve fiets met een dito zit, is even wennen maar is wel fijner in alle opzichten, vind ik zelf.

Prijs tsja, hmm daar moet ik toch even over denken.
-->prijs op marktplaats is nu gesteld op 550, ik begrijp je bezwaar, echter de mooi afmontage moet het waarmaken.