Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eva Air Parijs en fietsbeleid - Forum Wereldfietser

Eva Air Parijs en fietsbeleid

Hallo!

Wij vertrekken binnen twee weken met onze fietsen vanuit Parijs naar Hanoi en hebben een probleem.
Onze reisagent verkocht ons de tickets met de informatie dat de fietsen zonder probleem mee konden, voor een extra prijs van 35 euro. Daarnaast behoud je 20 kilo toegestane bagage. Volgens hem was dat de policy van Eva in Parijs.

Nu blijkt dat dat niet waar zou zijn: er is geen speciale policy, de fietsen gaan gewoon mee binnen die 20 kg toegestane bagage en elke extra kilo zou ons 57 euro kosten!!!! Rekening houdend met het feit dat onze fietsen ingepakt 14 kilo wegen, is dit zeer zeer slecht nieuws voor ons.

Heeft hier iemand ervaring mee? Al iets gelijkaardigs gehoord? Hoe zit het met Eva Air?

Charlotte

Hallo,

Lang geleden ben ik zelf ook eens de mist in gegaan en wel met Continental Airlines. Nadat het ticket was geboekt schoot me ineens te binnen dat ik niet had gevraagd of de fiets mee kon. Navraag leerde dat het me $90 per traject zou kosten, wat neerkwam op een totaal van $ 360 retour! Je begrijpt dat ik dat jaar helaas zonder fiets op vakantie ben gegaan.

Mijn vraag aan jou is dan ook of je aan je reisagent hebt gevraagd of de fietsen mee konden en of hij dit bij Eva heeft nagevraagd. Je kunt natuurlijk zelf ook op internet kijken wat het beleid van Eva Air is.

Nu heb ik even voor je gekeken en het enige wat te vinden is, is dat je contact met Eva Air moet opnemen indien je een fiets wilt meenemen. Kortom, laat je reisagent in jou bijzijn contact met Eva Air opnemen of stuur ze zelf een mailtje. Dan weet je snel genoeg wat de kosten zijn. O ja, als je het via het reisbureau regelt. Laat ze de afspraken met Eva Air op papier zetten. Wel zo handig .......

Het lijkt me trouwens sterk dat ze bij Eva geen vast tarief hebben voor een fiets. Volgens mijn ervaring hebben de meeste maatschappijen een vast tarief voor een fiets en dan is ? 35 (enkele reis?) niet duur.

Veel fietsplezier in Vietnam.

Maikell