Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje/Weekend Groningen 9 juli - Forum Wereldfietser

Rondje/Weekend Groningen 9 juli

Beste mensen,
Het is weer tijd voor een weekendje weg. Zoals besloten tijdens een van onze eerdere rondjes dit seizoen, hebben we voor het weekend van 9-10 juli gekozen. Inmiddels is er wat onderzoekswerk gedaan en vonden we de natuurcamping Het Hunehuis in Darp wel een heel mooie plek om te overnachten. Gelegen naast het Nivon Natuurvriendenhuis vlakbij Havelte. Ook zonder dat je in het bezit bent van het "Groene Boekje" mag je hier je tent opzetten.
We vertrekken vanaf onze gebruikelijke plek bij het station in Groningen om 10 uur op zaterdag 9 juli. De route die we volgen (de LF 9) brengt ons via Norg, over het Fochteloerveen, het Drents-Friese Wold met de zandduinen van het Aekingerzand, waar we bij erg warm weer een duik kunnen nemen in het Aekingameer, naar Darp. Voor de liefhebber die er geen genoeg van kan krijgen is er dan de Havelterberg die je net zo vaak op en af mag als je wilt!
De douches op de camping zijn gratis en er is een (kleine) slechtweer ruimte. Proviand kan er in Appelscha worden ingeslagen.
De terugweg kunnen we meer oostelijk volgen, via het Dwingelerveld, Hooghalen naar Rolde, vanaf waar we de LF14 zullen oppakken naar Groningen. Hier eindigen we natuurlijk weer bij het Staion op zondag 10 juli.
We gaan uit van mooi weer en veel gezellige medefietsers.
Voor koek op zaterdag wordt natuurlijk gezorgd.

PS: Bij heeeeeel slecht weer doen we gewoon ons rondje op zondag, maar dat verwachten wij natuurlijk niet.

Tot de 9e,
Ineke en Ronald.
Ik ben van plan om aanwezig te zijn met dit weekend!
E.e.a. hangt een beetje van mijn scriptie af, maar dat lijkt wel te gaan lukken met mijn strakkeplanning. Bovendien heb ik tot 15 juli dus kan heb ik nog wat uitloopdagen.

Ziet er uit als een goede route. :D
strak plan, als ik op tijd kan verzinnen welke fiets ik meeneem doe ik mee ;)
Wij zijn ook van de partij.
Tent, slaapzakken, kookspullen en tassen staan al klaar en de fietskeuze hebben we ook al gemaakt: onze M-engineering-fietsen natuurlijk. :D

Geke en René
We waren graag meegegaan ware het niet dat vrienden die we 20 jaar niet gezien hebben (kun je dat nog vrienden noemen? Ja, dat kan :P ) 40 jaar getrouwd zijn. Maar als we mee waren gegaan, was mijn fietskeuze ook moeilijk geweest. Mijn Ralleigh, mijn koetjesfiets, of mijn M-gineering.... Keuzes, keuzes, keuzes.
hallo luitjes,
Ik zit volgend weekend in het westen voor o.a. Mary Poppins, dus dat wordt geen rondje Groningen volgend weekend voor mij. Veel plezier op jullie weekendje fietsen! En tot in augustus.
Groet, Petra.
'kben er ook. Hebt er zin in. Beetje dom?, maar het kostte nogal moeite om erachter te komen, dat ik op OVERIGE activiteiten moet zoek en nergens anders. Dus na afgelopen week dagelijks inloggen, net pas de aankondiging van Ineke en Ronald "gevonden". Gelukkig had ik het hele weekend vrijgehouden. leuk plan. Darp/ Nivoncamping is 1 van mijn lievelingsplekjes. Wel honkebonke terrein dus vergeet je matje niet! En Marten je kan altijd nog Iene Miene Mutten doen. Cilia
Ik haak aan op kruising Norgerweg / Hoofdweg Veenhuizen (overgang naar fietspad Fochteloerveen) peloton komt omstreeks 11.15-11.30 voorbij?

groet, Jaap
Prima opstap/instap plaats Jaap. We hebben zojuist nog even gecontroleerd en het is knooppunt 63!
En Cilia, ik heb al eens geinformeerd waarom we niet onder "activiteiten" staan en kreeg als antwoord dat dat te maken heeft met de zekerheidsfactor. Bij de overige rondjes zijn meerdere personen verantwoordelijk voor de doorgang dus is er zekerheid dat het rondje altijd doorgaat. Ik vind dat wij inmiddels ook die "A" status wel hebben verdiend na bijna 2 jaar. Er zijn genoeg vaste/regelmatige deelnemers die ervoor kunnen zorgen dat ook het rondje Groningen altijd door kan gaan. Mooi punt van overleg voor komend weekend.
We zijn al met 8 man. Als het weer ook nog een beetje meewerkt wordt het vast een super weekend.

Tot zaterdag
Ineke
ik kom ook eindelijk weer en zie ernaar uit.
Jos
ineke valster schreef:Ik heb al eens geinformeerd waarom we niet onder "activiteiten" staan en kreeg als antwoord dat dat te maken heeft met de zekerheidsfactor. Bij de overige rondjes zijn meerdere personen verantwoordelijk voor de doorgang dus is er zekerheid dat het rondje altijd doorgaat. Ik vind dat wij inmiddels ook die "A" status wel hebben verdiend na bijna 2 jaar. Er zijn genoeg vaste/regelmatige deelnemers die ervoor kunnen zorgen dat ook het rondje Groningen altijd door kan gaan. Mooi punt van overleg voor komend weekend.
Ha Ineke,
Nou wat mij betreft hebben jullie die A-status al lang verdiend, dus zou ik Rondje Groningen in het vervolg gewoon onder "activiteiten" zetten.
Ik ben zaterdag ook van de partij, het staat nog niet vast of we allebei mee gaan.
Moet s'avonds wel even naar huis om de beesten te verzorgen, daarna kom ik weer naar de camping.

Jan
ineke valster schreef:Gelegen naast het Nivon Natuurvriendenhuis vlakbij Havelte.
Is dit 'em? Natuurvriendenhuis "Het Hunehuis" bij Havelte, daar ben ik in 1962 op schoolreis vanuit school in Amsterdam geweest! Deze foto maakte ik op 2 aug. 2008 om jeugdherinneringen op te halen.

Afbeelding

Ik kan zaterdag niet meedoen, mijn vrouw en ik gaan naar Loenen (Gld) om in het Ereveld het graf van haar opa te bezoeken, die in Dachau is omgekomen.
J de Groote schreef:Ik haak aan op kruising Norgerweg / Hoofdweg Veenhuizen (overgang naar fietspad Fochteloerveen) peloton komt omstreeks 11.15-11.30 voorbij?

groet, Jaap
10:00 bij het station gaat mij niet lukken, ik probeer hier ook wel aan te pikken
Jasper van het jongerenweekend fietst ook mee. :D
Tot zaterdag! :D
jimvdberg schreef: Nou wat mij betreft hebben jullie die A-status al lang verdiend, dus zou ik Rondje Groningen in het vervolg gewoon onder "activiteiten" zetten.
Op het forum is het zo gefikst, kwestie van het onderwerp verplaatsen. :wink:

Veel plezier dit weekend.
Van Geke en René fietst alleen René mee.

Geke is vanwege een kleine operatie aan de knie nog niet in staat om de hele dag te fietsen, maar komt ons wel uitzwaaien zaterdag.
Ze komt in de loop van de middag per auto naar de camping, want ze wil er wel graag bij zijn. En neemt dan gelijk wat lekkers te drinken en eten mee, dus als iemand nog wensen heeft... :wink:

tot morgen,
René
Wij fietsen morgenmiddag vanuit Heerenveen naar de camping toe. We zien jullie daar wel.

Tot morgen!

Ronnie en Linda
Het weekend zit er alweer op.

Aanvankelijk werkte het weer niet helemaal mee op zaterdag, maar als echte “wereldfietsers” zijn wij niet zo snel uit het veld te slaan. Met 9 man/vrouw vetrokken we vanuit Groningen . Leuk dat er steeds meer wereldietsers uit den vreemden meegaan om Groningen en het prachtige achterland te ontdekken!
De weg was makkelijk te vinden, want we voglden de LF 9. Deze route bracht ons langs de mooiste plekjes. (het Fochtelooërveen, het Aekingazand en Het Drents-Friese Wold) Het was goed schuilen bij de supermarkt in Appelscha, waar we inkopen konden doen en genieten van een gratis kopje koffie en thee. Natuurlijk ontbrak de brownie ook deze keer niet. Noodgedwongen al aangesneden tijdens een korte lunchpauze, omdat er immers voor bij de avond-koffie eigen gebakken appelttaart was beloofd. Aangekomen bij de camping en op volle sterkte (15 man) waren de weergoden ons een stuk gunstiger gezind, en konden we onze tentjes (10 stuks) opzetten terwijl de zon ons toelachtte.

Afbeelding

Bijzonder was, dat we deze tocht over een support-auto beschikten. Eén van onze wereldfietsers kon i.v.m. een blessure helaas niet meefietsen en maakte van de gelegheid gebruik om ons te verassen met allerlei lekkere hapjes en drankjes. Dit beviel zo goed, dat we even overwogen hebben om voortaan te loten wie er met de auto moet om de rest van lekkers te voorzien. Maar als echte wereldfietsers lieten we dat plan toch maar snel weer varen. Na een heerlijke avond ,met een stuk niet te versmaden appeltaart, een educatieve wandeling langs diverse hunebedden en de nodige sterke verhalen, was het prima slapen op dit zeer rustige natuurkampeerterrein.

Afbeelding

Afbeelding

Uitgerust konden we zondagochtend met het mooiste weer van de wereld de terugtocht aanvaarden. Af en toe was het even zoeken naar de beste route en de daarbij behorende knooppunten, maar dan heb je ook wat. Het Dwingeler- en Baloërveld, en veel ooievaars. En niet te vergeten een trekzakconcert bij het restaurant van onze koffiepauze. Nu is zoiets wel aardig, wanneer iedereen tegelijk hetzelfde deuntje speelt. Dat was hier duidelijk niet de afspraak en zo kregen wij niet alleen appeltaart maar ook twee verschillende accordeon concerten tegelijk te verstouwen. Misschien bedoelt om de doorstroming op het terras te bevorderen?
Na Rolde was het eenvoudig de weg naar Groningen te volgen via de LF14 en om 16.30 waren we weer terug bij het station.
Ik denk dat ik namens de hele ploeg mag spreken als ik zeg dat we er weer een fantastich weekend van hebben gemaakt!!
Iedereen bedankt voor het meefietsen en de gezelligheid!!
Tot de volgende keer.

Ineke en Ronald
Het was inderdaad een fantastisch weekend! Heb er weer erg van genoten. Tot de volgende keer :D

PS: Jan, zijn jij en Rianne nog droog overgekomen?