Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie heeft ervaringen met Tubus Smarti? - Forum Wereldfietser

Wie heeft ervaringen met Tubus Smarti?

De Tubus Smarti heeft mijn sympathie omdat ik de gemiddelde lowrider toch wel erg low vind. Wie heeft er ervaring mee?
Met name ben ik benieuwd of de voortassen meer spatwater van het voorwiel te verwerken krijgen doordat ze hoger hangen. Ik heb mijn fotocamera in een van mijn voortassen, vandaar...
bikelike schreef:Met name ben ik benieuwd of de voortassen meer spatwater van het voorwiel te verwerken krijgen doordat ze hoger hangen. Ik heb mijn fotocamera in een van mijn voortassen, vandaar...
Ik denk juist minder doordat ze hoger hangen...
eric190173 schreef:
bikelike schreef:Met name ben ik benieuwd of de voortassen meer spatwater van het voorwiel te verwerken krijgen doordat ze hoger hangen. Ik heb mijn fotocamera in een van mijn voortassen, vandaar...
Ik denk juist minder doordat ze hoger hangen...
Ik heb het over het water dat door de voorband omgeslingerd wordt en over de voortassen wordt uitgespreid. Omdat bij de Smarti de tassen hoger hangen vangen ze, denk ik, meer water.

Maar dan nog, zijn er ervaringen qua rijgedrag t.o.v. een echte lowrider?
Op mijn fiets heb ik een Tubus Swing. Die zit ook erg hoog. Ik heb geen last van het opspattende water tegen de tassen. Het is me iig niet opgevallen dat de tassen erg nat of smerig waren na een regenbui.
Ik vind een hoge voordrager best prettig. Je hoeft niet diep te bukken om iets uit de tas te pakken. Ook is het zo dat je smalle bospaadjes niet zo snel ergens achter blijft hangen. Hoog gras, struiken, laaghangende takjes, grote stenen, enz. Dat had ik met de Tara nog wel eens, wat dus een gaatje in mijn tas opleverde.