Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trein + fiets probleem bij terugkeer van de Groene Weg - Forum Wereldfietser

Trein + fiets probleem bij terugkeer van de Groene Weg

Ik zou samen met m'n vriendin deze zomer een stuk van de Groene weg naar de Middelandse zee willen fietsen. Praktisch gezien zouden we met de auto rijden tot in Marnay en dan deel 2 van de route fietsen tot in Sainte-Marie de la Mer.

Vandaar moeten we uiteraard terug aan de auto geraken met de fietsen mee. We hadden graag per trein terug gereisd naar de auto in Marnay. Nu blijkt dat er geen fietsen meer meemogen op de trein na info aan het loket.

Is er iemand die een idee heeft hoe we dan best en toch behoorlijk goedkoop de terugtocht kunnen organiseren?

Ter info, de fietsen mogen eventueel ook apart verzonden worden naar Kortrijk in Belgie.

Voorlopig dacht ik om de tgv terug te nemen van Avignon naar Besancon en de fietsen met Soetens transport op te sturen... Is dit een goed idee of zijn er eventueel nog andere alternatieven?

Vriendelijke groeten,
Kristof en Valerie
Regenmensen, nog een mogelijkheid is om de fietsen op de eindbestemming te laten staan bij het hotel of de camping en met de trein naar de auto en dan vervolgens weer terug om de fietsen en andere bagage op te halen. Nog een mogelijkheid is om 1 deel van de route te fietsen en door zelf de terugweg te bedenken naar de auto je de treinkosten zo besparen. Volgend jaar pak je dan het volgende deel.
Wat je ook kan doen is contact opnemen met de treinreiswinkel (www en .nl ervoor en achter plakken) die weten vaak meer dan de mensen van de spoorwegen zelf. Wat ik zo snel kan zien is dat er geen station is op jullie eindbestemming, je zal dan dus toch naar een grotere plaats in de buurt moeten fietsen.
megarainman schreef:Ik zou samen met m'n vriendin deze zomer een stuk van de Groene weg naar de Middelandse zee willen fietsen. Praktisch gezien zouden we met de auto rijden tot in Marnay en dan deel 2 van de route fietsen tot in Sainte-Marie de la Mer.

Vandaar moeten we uiteraard terug aan de auto geraken met de fietsen mee. We hadden graag per trein terug gereisd naar de auto in Marnay. Nu blijkt dat er geen fietsen meer meemogen op de trein na info aan het loket.

Is er iemand die een idee heeft hoe we dan best en toch behoorlijk goedkoop de terugtocht kunnen organiseren?

Ter info, de fietsen mogen eventueel ook apart verzonden worden naar Kortrijk in Belgie.

Voorlopig dacht ik om de tgv terug te nemen van Avignon naar Besancon en de fietsen met Soetens transport op te sturen... Is dit een goed idee of zijn er eventueel nog andere alternatieven?

Vriendelijke groeten,
Kristof en Valerie
het is toch vakantie? in lokale treinen kun je prima fietsen meenemen
Wij zijn net terug van de reis naar de Middellandse zee, en zijn met het vliegtuig terug naar nederland gevlogen. Met Transavia, dit was zeer goed te doen en zelfs een stuk goedkoper als met trein of bus. Weet niet of er in de buurt van Marnay een vliegveld ligt maargoed.

Het is een mooie route!

Groetjes Paul en Yvette
Volgens de treinplannervan Deutsche Bahn kun je vanuit Arles met een overstap in Lyon in een uur of zes in Besançon komen. Volgens mij mag in regionale treinen in Frankrijk de fiets gratis mee. Dat lijkt me dan toch verreweg de beste optie.
Pman schreef:Regenmensen, nog een mogelijkheid is om de fietsen op de eindbestemming te laten staan bij het hotel of de camping en met de trein naar de auto en dan vervolgens weer terug om de fietsen en andere bagage op te halen. Nog een mogelijkheid is om 1 deel van de route te fietsen en door zelf de terugweg te bedenken naar de auto je de treinkosten zo besparen. Volgend jaar pak je dan het volgende deel.
Wat je ook kan doen is contact opnemen met de treinreiswinkel (www en .nl ervoor en achter plakken) die weten vaak meer dan de mensen van de spoorwegen zelf. Wat ik zo snel kan zien is dat er geen station is op jullie eindbestemming, je zal dan dus toch naar een grotere plaats in de buurt moeten fietsen.
Dag Pman, dat eerste idee om de fietsen achter te laten op de camping en er daarna terug achter te komen klinkt wel niet slecht. Maar als je dan kijkt op vlak van prijs, 2 tgv tickets om terug naar de auto te 'treinen' kosten 140€ voor 2 personen en laat ons zeggen 50 € benzine om terug aan de camping te geraken en 50 € benzine terug tot in Marnay zit je toch ook snel aan 240€ en een hoop tijd onderweg.

De 2de optie om terug te fietsen is niet echt haalbaar qua tijd.

Wat betreft de treinreiswinkel, ik ga eens een mailtje sturen om te vragen wat de mogelijkheden zijn kwestie van de fiets mee te nemen op de trein.

In ieder geval een dikke merci voor de info en tips!
Kristof en Valerie
peter de rijk schreef:Volgens de treinplannervan Deutsche Bahn kun je vanuit Arles met een overstap in Lyon in een uur of zes in Besançon komen. Volgens mij mag in regionale treinen in Frankrijk de fiets gratis mee. Dat lijkt me dan toch verreweg de beste optie.
Dag Peter,

in dat traject zit een groot stuk met de tgv van Avignon naar Lyon waar de fietsen ook weer een probleem vormen...
Hoi,

Geen probleem!
Een niet al te dure en relaxte manier van teruggaan is je eigen auto op een camping in de buurt van Dijon of Besancon parkeren. Lekker gaan fietsen en een auto huren vanuit Marseille of Montpellier (misschien kan Arles ook wel, iig bij een landelijke verhuurder) en die droppen in één van de boven genoemde plaatsen.
Wij hebben dat al meerdere keren gedaan en werkt goed en waarschijnlijk goedkoper als met de trein (in ieder geval sneller en relaxter)

Groeten!
Eric

[edit] In Arles zit een Hertz en op vrijdag 5 augustus huur je een kleine auto voor 76 euro (incl km's excl brandstof) waarbij je de auto in Besancon voor 18u moet droppen. Brandstof en tol zal ongeveer hetzelfde kosten, dus voor € 150 ben je weer terug.[edit]
megarainman schreef:
peter de rijk schreef:Volgens de treinplannervan Deutsche Bahn kun je vanuit Arles met een overstap in Lyon in een uur of zes in Besançon komen. Volgens mij mag in regionale treinen in Frankrijk de fiets gratis mee. Dat lijkt me dan toch verreweg de beste optie.
Dag Peter,

in dat traject zit een groot stuk met de tgv van Avignon naar Lyon waar de fietsen ook weer een probleem vormen...
Nee, dat traject is geheel met regionale treinen. Je kunt dat in die treinplanner zo instellen. Bijvoorbeeld:

Arles Sa, 02.07.11 ab 15:54 RE 17718 Regional-Express
Fahrradmitnahme begrenzt möglich
Lyon Part Dieu Sa, 02.07.11 an 18:34
Umsteigezeit 59 Min. Umsteigezeit anpassen
Lyon Part Dieu Sa, 02.07.11 ab 19:33 RE 95882 Regional-Express
Fahrradmitnahme begrenzt möglich, nur 2. Klasse
Besancon-Viotte Sa, 02.07.11 an 22:00