Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wenen-Targu Mures - Forum Wereldfietser

Wenen-Targu Mures

Hoi,

komende maand wil ik samen met mijn lief langs de Donau naar Roemenie
ik heb deze route gevonden
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=zdcqnytelnqvjjpm is er iemand die ervaring heeft met dit stuk langs de Donau? We willen bij Drobeta-Turnu Severin, Roemenie in om via de karpaten door te steken naar Targu Mures. Vanuit daar weer terug naar NL met trein of auto.
Wat denken jullie van deze trip? (tips & tricks plz.) Welke kaarten voor op mijn GPS raden jullie aan?

gr

Jos
Ik heb gehoord dat het stuk donau in Roemenie helemaal niet mooi is, veel industrie. Er zijn hele mooie andere stukken in Roemenie.
Blanche schreef:Ik heb gehoord dat het stuk donau in Roemenie helemaal niet mooi is, veel industrie. Er zijn hele mooie andere stukken in Roemenie.
gelukkig maar, daarom wil ik ook al snel naar het noorden afbuigen richting Targu Mures
door de karpaten. Als ik het zo snel bekijk rijd ik een dikke honderd km in roemenie langs de Donau (met aan de zuidkant een Servisch nat. park Derdap) alvorens af te buigen.
ondertussen heb ik de garmin europe recreational map geprobeerd, niet tot volle tevredenheid. Deze kaart geeft mooie hoogtelijnen weer maar geen weg info.
Is wellicht een OSM alternatief een betere optie? Of een andere kaart? Voor de landen Oostenrijk,Slowakije,Hongarije,Servie,Roemenie

Hebben jullie ervaring met treinen vanuit Roemenie?

gr

Jos
Openstreetmap is denk ik een goede keus, verder
openmaps.eu (gratis, niet zo gedetailleerd, wel met hoogtelijnen)
gratis gps kaart hongarije: http://turistautak.hu/
Nog meer gratis kaarten kan je vinden op http://mapcenter.cgpsmapper.com/ maar deze zijn al aardig gedateerd

Commerciele kaarten:
Roemenie: http://www.romaniadigitala.ro/en/index.php
Slowakije: Topo Slovakia
Servië: SCG Route http://www.garmin.rs/proizvodi.php?id=129

Zie verder ook het verslag van mijn tocht op http://moh.freehostia.com/2003 voor meer info.
Jahwalla, ik ben net terug van mijn trip langs oa de Donau in Servië, en naast dat deze uitstekend is bewegwijzerd daar, kun je van de route ook de GPS-tracks downloaden op http://www.donau-info.org. Hier en daar zal het behoorlijk omhoog of omlaag gaan, en afgezien van de hoofdwegen kan ik je vertellen dat het wegdek op de kleinere wegen matig tot slecht is, hoe verder je van Belgrado weg bent hoe slechter het wordt.
@ Pman dank voor je reply! Leuk dat je in Servie gefietst hebt. Ik heb de gps tracks van de Donau-info site gehaald. (gekke .plt extensie, deze heb ik geconverteerd op gpsvisualizer)
Hoe zag jouw route eruit? Vanwaar en hoe ben je weer naar NL teruggereisd?

Gr. Jos
Jos, ik ben sinds vanmorgen pas weer terug, na bijna 3000km Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Servië, Roemenië, Servië, Bosnië en Herzegovina, Kroatië, Slovenië en Ooostenrijk. Heen en terug met de trein (CNL naar München, overstappen naar Villach; verder naar Zagreb of Belgrado kan ook ook maar met driewieler geen optie (Zelfs de oostenrijkse trein had geen fatsoenlijke mogelijkheid om de fiets in zijn geheel mee te nemen). Eerste deel bestond uit de Drauradweg (Die toch nog wel wat pittige klimmetjes heeft (komt omdat het een aaneenschakeling van stuwmeren is geworden)) die in Slovenië en Kroatië doorgaat als de Dravaroute tot aan de monding met de Donau. (van het Sloveense en Kroatische deel kreeg ik een gratis gids bij de lokale VVV). De Donauroute veelal gevolgd over de alternatieve route mede door de spoorbreedte van de driewieler zijn de landweggetjes over de dijken eigenlijk niet te doen. Zelf heb ik de routes ook omgezet met GPSvisualizer en daarna de tracks gevolgd op de GPS. Bewegwijzering in Servië is overigens erg goed te noemen, zelfs in Novi- Sad en Belgrado niet voor verrassingen komen te staan. Het is overigens wel een hele tour om de stad uit te komen omdat de brug naar Pancevo grondig gerepareerd wordt en het daardoor tot files lijdt. Tot aan de Bulgaarse grens heb ik de route in Servië gevolgd en toen geconstateerd dat er eigenlijk te weinig tijd over was om nog andere leuke dingen te zien en doen om op tijd terug te zijn en daarom via een omweg naar Dubrovnik met de ferry naar Rijeka weer terug naar Villach. Wat me opviel was dat er toch maar weinig toeristen aan het fietsen waren, mijzelf incluis 3 Nederlanders, een Belg, een Frans stel op Ligfietsen (Optima) en een Duits stel van Istanbul terug naar Aken. (en dat in drie weken)