De kustweg is druk maar er zijn best wel alternatieven voorhanden. Maar reken zeker dat je tussen de 30 en 40% op de drukke weg zit. Overigens hebben we deze weg ook wel eens bewust gefietst omdat we wat achter op ons schema lagen. Je kunt dan wel een behoorlijke afstand op een dag fietsen. Binnendoor valt niet altijd mee. Een verharde weg wil nog wel eens overgaan in onverhard met alle kuilen van dien. Maar dat is waar je voor kiest. Waarschijnlijk zal het in de maanden juli en augustus nog wel drukker zijn. Maar als je de weg langs de Amalfikust neemt, eigenlijk een toeristische route, mogen b.v. geen auto's met caravan en campers komen (zijn dus ook heel weinig of geen campings) . En dan is het gelijk een stuk rustiger. Ik vond wel dat hoe zuidelijker we kwamen, hoe rustiger het werd. (m.u.v. stedelijk gebied). Eerlijkheidshalve moet ik wel vertellen dat wij de italiaanse autorijder niet a-sociaal vonden ten opzichte van fietsers. Ik had wel het gevoel dat ze rekening met ons hielden (uitzonderingen daargelaten). Italianen moeten toeteren bij het passeren en dat doen ze dan ook veelvuldig. We moesten daar heel erg aan wennen maar het getoeter betekent ook gelijk "ik heb je gezien". En even afgezien van dat frisse zeewindje, het is inderdaad hartstikke mooi de afwisseling van water en land