Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsmaatje gezocht zomer 2011 - Forum Wereldfietser

fietsmaatje gezocht zomer 2011

Hallo allemaal,

Ik (man/29 jaar) wil een fietstocht maken van 3 tot 4 weken in de periode juni-september. Onderweg overnachten op de camping en simpele B&B/hotels

In eerste instantie denk ik aan een reis naar het zuiden (zolang er maar zon is!!!). Bijvoorbeeld heen richting Barcelona of Rome en terug met de trein of vliegtuig, of heen met het vliegtuig naar Barcelona, fietsen naar Malaga en dan weer met het vliegtuig terug.

Afhankelijk van wegen en weersomstandigheden ongeveer 75-100 km per dag maar ‘k heb geen haast en wil onderweg ook eens een stad bezoeken e.d.

Indien ik hier een vrolijke reisgenoot (m/v) vind overweeg ik de reis samen te ondernemen. Leeftijd tussen de 20 en 40 jaar.

Mocht er iemand zijn die in dezelfde periode dergelijke plannen heeft en het leuk vindt om met mij een (deel) van de reis te doen, dan hoor ik het graag.

Groetjes!

Marijn
Beste Marijn,

Evert hier, (zie topic: 4 tot 5 weken fietsen in juli)

Ik ben zeker geïnteresseerd. Trouwens, ik en Gunter (zie topic: onbegrensd fietsen naar barcelona) hadden al zo'n soort plan om naar barcelona te fietsen. Dus als je meewilt zijn we al zeker met 3 :)
Ha Evert,

Ik heb jullie topic gelezen en je hebt gelijk dat we een soortgelijke reis willen maken in dezelfde periode. Jullie vaart (100-150 km per dag met een reistijd van 13 dagen) is echter aanmerkelijk hoger dan wat ik voorstel (75-100 km per dag met een reistijd van 3 tot 4 weken). Jullie snelheid vind ik te hoog en daarom heb ik een aparte topic opgezet. Mochten jullie overwegen de gemiddelde dagafstanden te verlagen dan ben ik zeker geïnteresseerd om een tocht samen te doen. In ieder geval veel plezier met je/jullie reis.

groet,

Marijn
Marijn,

Voor alle duidelijkheid zal het tempo zeker rustig zijn, alleen zullen de dagafstanden gemiddeld rond de 120km liggen en dus hoger dan hetgeen jij van plan bent. Rekening houdende met de afstanden, het licht tot matig heuvelachtig gebied, het meesleuren van de bagage, enz vermoed ik niet dat de gemiddelde snelheid veel boven de 20kmh zal komen. Hou daarnaast nog rekening met af en toe een stop om iets te eten, een terrasje, of gewoon een mooie foto.

Indien toch interesse dan stuur ik je al eens het rittenschema door die ik voorlopig opgesteld heb. Ik heb het nu niet bij de hand maar de langste dagafstand is 140km dacht ik en ik heb er 2 rustige dagen van 70-80km ingestoken die een beetje gelden als rustdag. In totaal kom ik op 14 fietsdagen. Indien nog altijd interesse dan kunnen we eens met zen drieën (Evert, Marijn, Gunter) afspreken om wat verder kennis te maken.

Gunter
Ha Gunter,

Bedankt voor je aanbod, maar mijn tempo (en dan bedoel ik niet alleen de gemiddelde snelheid) ligt beduidend lager: de dagafstanden zijn korter en daarnaast wil ik 3/4 rustdagen houden. Bij elkaar kom ik dan op ongeveer 3 weken en niet de 2 weken die jij voorstelt.

groet,

Marijn
Hoi Marijn,

Leuk plan, op 't gemak richting de zon fietsen! De zomer komt al dichterbij, dus de plannen voor een vakantie passeren weer de revue. Ook ik heb zin in een vakantie op de fiets deze zomer. Dus...ben je nog op zoek naar een fietsmaatje?

Fietservaring: ik ben vorig jaar door het fietsvirus gegrepen, sinds een tochtje door de Ardennen en een rondreis door Azië. Dagetappes tot 100 km met af en toe een rustdag is ook mijn ideale fietsvakantie. Over mezelf: ben 34 jaar oud. Sportief (hardlopen), muzikaal (saxofoon, die laat ik thuis :wink: ) en vrolijk :) .

Hoor graag je reactie! Groet!
Hoi Lenny,

Leuke reactie. Zullen we een keer afspreken voor een kop koffie, glaasje bier en of een fietstochtje? Mijn e-mail adres is marijn01@hotmail.com.

groet,

Marijn
hoi Marijn,

al een fietsmaatje gevonden?
ik wil vanaf eind juni / begin juli aantal weken gaan fietsen richting eerst middenfrankrijk.

groet
Gerco
Ha,

Inmiddels zijn er twee fietsplannen die ik overweeg te doen. Dit zijn:
• 3-4 weken in augustus richting het zuiden (middellandse zee route, Barcelona, Rome), vertrek vanuit Nederland
• Of 3-4 weken in september van Malaga naar Girona.

Voor beide tochten zit ik te denken aan een route uit een boekje, zoals Benjaminse.

Zijn er mensen die dit aanspreekt en (een deel van de route) met me willen meerijden? Zie het eerste bericht van het forum voor informatie over mijzelf.

Groet en wellicht tot horens.

Marijn
Leuke plannen allemaal! Ik had vorig jaar de reeks aangeschaft van amsterdam-rome (reitsma), maar helaas niet kunnen doen.. In de maand juli zit ik al in de alpen )op mtb), dus als je m andersom wil fietsen... hoor ik het graag! dan fiets ik graag (een groot deel) met je mee. Ik geniet graag van het fietsen en heb in principe geen haast,moet alleen 20 aug weer in het land zijn;)

groetjes,

sportchika
Marijn,

Mijn plannen voor dit jaar liggen al vast maar als je die tocht van Malaga naar Girona (Benjaminse route) volgend jaar eventueel plant dan ben ik wel een mogelijke kandidaat. Voorkeur zou dan wel eerder naar het voorjaar uitgaan ipv september maar is ook mogelijk.

Groetjes,
Gunter
Hoi Marijn

Ik weet niet hoever je plannen gevorderd zijn. Ik was van plan eind juli voor 2.5 week weg te gaan naar Spanje de Pyreneeen. Ik zag echter jouw bericht en ben toch wel nieuwsgierig. Ik hoop iets van je te horen.

gr Sjouke
Dag allemaal,

Ik had al een apart topic, maar is die Emmerich 2 Monaco "race" niets voor jullie?

Uitdaging zit hem vooral in het vinden van gratis slaapplaatsen en het doen van opdrachten.

Ik richt vooral op 2 doelgroepen:
Wat meer onervaren (met mindere conditie) maar die wel elke opdracht bijzonder goed aanpakken (en dus geen straftijd)

Fietsers die veel meer km kunnen maken en daarom de opdrachten wat negeren (maar dus straftijd moeten goedmaken!) :-)