Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS | POI's pas zichtbaar ter plekke? - Forum Wereldfietser

GPS | POI's pas zichtbaar ter plekke?

Voor onze reis in Georgie heb ik een prachtige OSM kaart gevonden, boordevol nuttige POI's van hotels, winkels en restaurants. Deze zijn zichtbaar in mapsource. Zodra ik de kaart op mijn GPS zet, zie ik ze niet meer.

- Zijn deze POI's niet meegekomen of zal ik ze pas ter plekke zien, met de tool 'Find' ?
- Hoe weet ik zeker dat ze ook in mijn GPS zitten?
- Kan ik POI's uit een kaart overzetten naar een andere kaart? Hoe gaat ie dan om met overlap?
Probeer op je GPS eens in te zoomen tot 200m of desnoods 100m, komt er dan iets tevoorschijn?
Find, zoeken naar POI’s (of Waypoints):
- Zoek naar Dichtstbijzijnde: dan vind je ze pas ter plekke (of verander eerst handmatig de GPS locatie naar je vakantiebestemming).
- Zoek op Naam (een vervolg menu?): dan moet je de POI’s kunnen vinden, ongeacht de locatie.

Weergave op de GPS-kaart kun je instellen:
Afzonderlijk voor kaartpunten, eigen punten (waypoints), POI’s kun je instellen vanaf welke zoom niveau deze zichtbaar zijn, bijvoorbeeld: alleen als je verder inzoomt dan 200 meter.
Vandaar de suggestie van Jim.

POI’s kun je niet overzetten van de ene naar de andere kaart.
Als je meerdere kaarten hebt geladen krijg je inderdaad overlap: hetzelfde punt zie je dan meerdere keren weergegeven.

Er zijn ook POI’s die niet in een kaart zitten. Campings bijvoorbeeld. Die laad je zelf met PoiLoader naar je GPS en deze zijn onafhankelijk van de kaart. Maar daar hebben we het nu niet over.
jimvdberg schreef:Probeer op je GPS eens in te zoomen tot 200m of desnoods 100m, komt er dan iets tevoorschijn?
Nee er is niets zichtbaar.
ankeric schreef: 1. - Zoek op Naam (een vervolg menu?): dan moet je de POI’s kunnen vinden, ongeacht de locatie.

2. Weergave op de GPS-kaart kun je instellen:
Afzonderlijk voor kaartpunten, eigen punten (waypoints), POI’s kun je instellen vanaf welke zoom niveau deze zichtbaar zijn, bijvoorbeeld: alleen als je verder inzoomt dan 200 meter. Vandaar de suggestie van Jim.
1. Waar zit deze functie precies?

2. Ik ga vnauit het hoofdmenu naar Instellen, Kaart, maar kan dan niets vinden wat lijkt op je oplossing. Zou je me verder kunnen helpen aub? Ik zie wel eigen punten maar niet de POI's
Op de Etrex zijn dat de map points in de map setup:
http://www.youtube.com/watch?v=KcSz6W32DbY#t=1m40s
Ik hebt ut!

- allereerst heb ik vanuit het hoofdmenu naar Instellen, Kaart, mijn Kaartpunten zichtbaar gemaakt. En vervolgens heb ik via het hoofdmenu, Kaart, Algemeen, mijn Detail aangepast. Bedankt voor het meedenken!

@Tovenaar je was net te laat met je oplossing, had het zelf al opgelost. :wink:
Fijn dat je de pois hebt gevonden. Volgende stap is het in kaart brengen van Georgië. :D
De tovenaar schreef:Fijn dat je de pois hebt gevonden. Volgende stap is het in kaart brengen van Georgië. :D
Nou dat is niet eens meer zo nodig. Deze mensen hebben de afgelopen tijd ontzettend goed werk gedaan. Maar je hebt me wel enthousiast gemaakt om mee te doen aan de global OSM netwerk 8)