Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brooks pre-aged - Forum Wereldfietser

Brooks pre-aged

Onlangs kocht ik een Brooks Flyer in de pre-aged uitvoering, omdat ik het normale Brooks zadel erg hard vind, en dus op deze manier de inrijtijd te verkorten.
Brooks adverteert met de slogan "comfort vanaf de eerste dag", nou dat is niet helemaal mijn ervaring geworden; ook het pre-aged zadel is in het begin behoorlijk hard, het is ook redelijk dik leer.
Al met al ben ik nu zo'n 450 km verder en nu is een impressie zichtbaar (en voelbaar) in het zadel. Het zit nu wel beter, maar vanaf 50-60km wordt het toch wel oncomfortabel.
Ik vraag me nu dus af of het uberhaupt zin heeft gehad om een pre-aged te kopen als je hem toch moet inrijden?

(overigens heb ook ik het op dit forum genoemde piepen van het frame gehoord, en verholpen dmv slotenspray)
't Is natuurlijk allemaal relatief en afhankelijk van de berijder. Ik heb ook een Flyer gekocht onlangs, de normale versie. Ik vond het vanaf het eerste moment ideaal! Mijn mountainbike zadel is ook redelijk hard en daar heb ik de afgelopen 10 jaar mee gefietst, dus ik ben het wel gewend vermoed ik. Ik hoop vooral dat die Brooks nu ook lang hard blijft en niet te snel begint mee te geven. Anders wordt mijn volgende zadel er een van hout ;)

De pre-aged moet je waarschijnlijk minder lang inrijden en die verslijt waarschijnlijk ook sneller?
Ik zou alleszins geen pre-aged kopen, is een beetje zoals voorgesleten jeansbroeken is mijn indruk...

Sheldon Brown heeft overigens een stukje geschreven over hoe je een lederen zadel sneller kan 'inbreken'. Ik zou het persoonlijk niet doen.