Na Brussel-Verdun-Brussel 1 week geleden, heb ik het voorbije week op Doornik-Fécamp-Doornik nogmaals mijn Goretex Countdown kunnen uittesten, in nog nattere omstandigheden en met vééél wind (!!) : regelmatige buien zowel zaterdag als zondag, temperaturen rond 14-15C°, zaterdag tegenwind heel de dag (zuidwesten) à 35km/u met rukwinden tot 65km/u. Ik droeg dus Gore Bike Wear windstopper (softshell) tegen de wind (heeft ritsen onder de armen voor ventilatie). Telkens er een bui aankwam ging daar bovenop m'n nieuwe Gore Paclite. Windstopper+Paclite boven elkaar : reden genoeg om het warm te krijgen dus, maar zolang het regende vond ik dat minder kritisch. Na elke regenbui, als ik het gevoel had dat ik het te warm kreeg, ging de Paclite weer uit.
Er bestaat inderdaad niet één ideaal product dat alles doet, maar met deze combinatie ben ik best tevreden. En als je wat uitkijkt (solden, promoties, de juiste webwinkel) hoeft dat echt niet veel te kosten : mijn softshell Windstopper vorig jaar 65€ en mijn paclite nu 102€.
Het is al eerder gezegd door iemand anders in een ander topic (weet niet meer wie) maar eigenlijk is nat worden niet het probleem, wel koud krijgen door nattigheid. Het stoort mij dus niet dat windstopper of paclite niet in hetzelfde tempo transpiratievocht kunnen doorgeven als dat ik er produceer (en dat is nogal wat
), zolang ik maar geen koud rillerig gevoel krijg.
.
Overigens, wat ik ook belangrijk vind, is de pasvorm ivm tegenwind... capes of k-ways zetten bij tegenwind alle zeilen bij om je uit koers te slaan
.