Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jetairfly - Forum Wereldfietser

Jetairfly

Iemand ervaringen met http://www.jetairfly.com ?

In de voorwaarden lees ik het volgende:
Specifieke voorschriften:
voorwiel gedemonteerd en aan het kader vastgemaakt; :?
• het stuur geplaatst in de richting van het kader;
• de pedalen omgeplooid;
• de banden leeggelaten;
• beschermende verpakking.

Hoe strict zijn ze met die regels daar in Brussel, want ik stop de fiets nooit in een doos...
Beste tovenaar,

onze ervaring is van augustus 2006, we zijn toen met jetairfly van Brussel naar Varadero in Cuba gevlogen. Of er in die 5 jaar veel veranderd is weet ik niet, maar we hebben een goede ervaring gehad met hen.

Onze tandem hebben we (zonder voorwiel) goed ingepakt in plastic, trappers waren eraf en de sturen een kwart slag gedraaid. Banden hebben we deels leeg gelaten. Het voorwiel is gewoon los meegegaan, daar deden ze niet moeilijk over.

groeten Marcel
De tovenaar schreef:voorwiel gedemonteerd en aan het kader vastgemaakt; :?
Haha :lol: van Chantal van Bike4travel weet ik wat een kader is. Ze moest namelijk ook ooit heel hard denken toen een belgisch persoon een kruik voor in het kader kwam halen.
Het kader is namelijk een belgisch fietsframe. :wink:
Ik volg het wielrennen altijd via de Belg, dus ik weet wel wat een kader is, alleen lijkt het me erg kwetsbaar voor de voorvork om die zonder voorwiel te vervoeren.
De tovenaar schreef:Ik volg het wielrennen altijd via de Belg, dus ik weet wel wat een kader is, alleen lijkt het me erg kwetsbaar voor de voorvork om die zonder voorwiel te vervoeren.


Wij zetten altijd een kopere pijpje tussen de voorvork.
We bevestigen een stukje hout tussen voorvorkpoten waar het wiel normaal zit. Het voorwiel halen we er altijd uit aangezien zo de totale lengte van het pakket wat korter wordt.
Cuisiner schreef:We bevestigen een stukje hout tussen voorvorkpoten waar het wiel normaal zit. Het voorwiel halen we er altijd uit aangezien zo de totale lengte van het pakket wat korter wordt.
Dat is hetzelfde als wij doen maar dan met een koperen pijpje.
heb de laatste jaren verscheidene vluchten gedaan met Jetair.Wel de fiets steeds in een doos meegenomen.Over de afmetingen van de doos werd nooit geklaagd. in de meeste gevallen was de doos groot genoeg om het voorwiel in het frame te laten, wat ik dan ook deed.
Ik denk wel dat het moet lukken met een volledige fiets,zolang hij maar verpakt is.
De tovenaar schreef:Iemand ervaringen met http://www.jetairfly.com ?

In de voorwaarden lees ik het volgende:
Specifieke voorschriften:
voorwiel gedemonteerd en aan het kader vastgemaakt; :?
• het stuur geplaatst in de richting van het kader;
• de pedalen omgeplooid;
• de banden leeggelaten;
• beschermende verpakking.

Hoe strict zijn ze met die regels daar in Brussel, want ik stop de fiets nooit in een doos...
Hoeven de pedalen er niet af bij dien Belg?
bert sitters schreef:
De tovenaar schreef:Iemand ervaringen met http://www.jetairfly.com ?

In de voorwaarden lees ik het volgende:
Specifieke voorschriften:
voorwiel gedemonteerd en aan het kader vastgemaakt; :?
• het stuur geplaatst in de richting van het kader;
• de pedalen omgeplooid;
• de banden leeggelaten;
• beschermende verpakking.

Hoe strict zijn ze met die regels daar in Brussel, want ik stop de fiets nooit in een doos...
Hoeven de pedalen er niet af bij dienen Belg?
Op het ticket staat nu het volgende, gelukkig wordt hier niet vermeld dat het voorwiel los moet :-)
Fiets (bicycle): Pedalen moeten gedemonteerd en naar binnen gedraaid worden. Het stuur dient in het verlengde van het kader geplaatst te worden. De fiets moet in een speciale zak of doos worden vervoerd. CO2 patronen zijn niet toegestaan
'Buitengewone bagage' zoals buggy's, fietsen en ander sportmateriaal, d.i. alles wat niet steekt in een valies van normale afmetingen*, wordt vervoerd op risico van de reiziger. U kunt deze goederen laten verzekeren aan de balie op de luchthavens van Zaventem, Oostende, Charleroi en Luik tegen een premie. De premie bedraagt 10 euro voor een waarde tot 1000 euro, 20 euro voor een waarde tussen 1001 en 2000 euro, 30 euro voor een waarde tussen 2001 en 3000 euro, 40 euro voor een waarde tussen 3001 en 4000 euro.
* lengte max. 80 cm, hoogte max. 60 cm, breedte max. 25 cm, totaal van de afmetingen max. 158 cm.
Gevlogen traject: heen Brussel-Heraklion (Kreta) terug Heraklion-Luik
Datum: juni 2011
Vervoerstarief fiets: € 20 per enkele reis
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: Pedalen moeten gedemonteerd worden. Het stuur dient in het verlengde van het kader geplaatst te worden. De fiets moet in een speciale zak of doos worden vervoerd. Over lucht uit de banden werd niet moeilijk gedaan, ik liet ze gewoon hard. Voorwiel kon ook gewoon in het frame gelaten worden. Wel werd in Brussel ons verzocht een formulier van beperkte aansprakelijkheid te tekenen, want men vond onze fietspyjamas geen deugdelijke verpakking.
Fiets tevoren aangemeld?: ja, kan meteen bij boeking op internet.
Ervaringen: prima service, zowel op de heenreis als de terugreis. In Heraklion moet je wel zelf informeren waar je de fiets kan afhalen, die bleken buiten te staan. Op de terugvlucht moesten we de fietsen zelf naar een grotere scanner brengen nadat we waren ingecheckt. Bovendien vertrok het vliegtuig een uur eerder omdat iedereen al aan boord was.