Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Saint Gilles en France - Forum Wereldfietser

Saint Gilles en France

Hallo allemaal,

Na mijn 1ste en toch wel geslaagd fietreisje en wat dagen op school heb ik weer (in mijn ogen een dom) een idee gekrege.
Ik heb tijdens de vakantie niet zo veel tijd dus helaas zou ik niet zo veel kunnen gaan fietsen maar ik wou toch een grote fietstocht maken.
Mijn vorig tochtje was maar tot aan de Belgische kust en gok ik nu een beetje te groot maar ik zou graag willen weten wat jullie er van denken.
Ik moet 15julie in Saint Gilles in Frankrijk zijn voor mijn scoutskamp en ik zou met de fiets naar daar gaan wat ik origineel vond :D .
Nu is mijn vraag naar jullie toe is dit in 15 hoogstens 17 dagen te doen?
En is dit wel een goed idee ivm. dat ik nog niet zo getraind ben en mijn uitrusting niet volledig op punt staat.
Of is dit een onmogelijk plan?
Het is een beetje vaag en al zeker niet te snel op voorhand dat ik het nog allemaal zou willen regelen.
Maar ik zou het een kans willen geven al hoop ik op wat steun, tips en hulp van de wereldfietser :oops: omdat ik zelf nog onervaren ben.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt,
Henrik :wink:
Ik heb drie simpele vragen:
1 Bedoel je Saint Gilles in zuid Frankrijk?
2 Waarvandaan vertrek je? Je klinkt Vlaams, en dat scheelt alweer, vergeleken met bijvoorbeeld noord Nederland.
3 Wat voor fiets heb je?

Als je inderdaad uit Belgie naar zuid Frankrijk wilt zou je kunnen denken aan de Route van Benjaminse naar Barcelona, en halverwege overstappen op de Groene Route naar de Middellandse Zee. Zie hier: http://europafietsers.nl/klik/routes-all.htm
Dat zou iets van 1300 km zijn vanuit Brussel, schat ik. Een ruwe planning zou betekenen 100 km per dag, plus enkele rustdagen. Je begint vlak, en je bent jong. Dat moet kunnen, al heb je weinig marge. Misschien is het daarom slimmer in Belgie nog een stuk met de trein te gaan.
Wim
Henrikopdefiets schreef: Ik moet 15julie in Saint Gilles in Frankrijk zijn voor mijn scoutskamp en ik zou met de fiets naar daar gaan wat ik origineel vond :D .
Nu is mijn vraag naar jullie toe is dit in 15 hoogstens 17 dagen te doen?
Saint Gilles bij Rennes haal je gemakkelijk in 15 dagen !!
Ja ik bedoel Saint Gilles bij rennes...
En ja met die routes ben ik zeker al iets ik moet vertrekken vanuit de kanten van Leuven dus niet zo ver van Brussel..
Ik heb een fiets die er moet uitzien als een trekfiets :lol: haha
Euhm het merk weet ik niet ik heb er een nieuwe voorvelg opstaan schwalbe marathon plus banden en nieuwe binnenbanden de versnellingen zijn allemaal van shimano de remmen ook de bagadrager achteraan zou ik vervangen met een steviger model wat zeker te doen is.
En een voor bagage drager kan ik van mijn peter lenen (fervent wereldfietser geweest).
Tassen van Ortlieb zijn mij dus ook allemaal beschikbaar.
Tent heb ik juist niet maar kan ik wel lenen van hem denk ik.
En Gasvuur is het geen waar ik mee wil gaan koken.
Dit zijn zo wat de dingen die mij het belangrijkst en grootst lijken.
Maar ik weet dat mijn paklijst er veel uitgebreider moet uitzien.
Hiervoor raadpleeg ik het internet zijn vele paklijsten die ik al heb afgedrukt en onderzocht wat ik zelf nodig heb en wat niet.
Dus dit kan zeker in orde komen.
En voor de rest is het een sprong in het duister voor mij..

Henrik
Henrikopdefiets schreef:Ja ik bedoel Saint Gilles bij rennes...
Ik schat dat dat 700 a 800 km is, dus reken maar uit :wink:
Michael W schreef:
Henrikopdefiets schreef:Ja ik bedoel Saint Gilles bij rennes...
Ik schat dat dat 700 a 800 km is, dus reken maar uit :wink:
Dat is dan wel in vogelvlucht denk ik..
Maar goed!
Dit is zeker te doen denk ik?
Zelf zou ik behalve in de bergen uitgaan van ongeveer 100 km per dag, plus af en toe een rustdag. Dus ongeveer 500 km per week. Kortom, jij heb tijd genoeg.
Bij je fiets gaat het er in de eerste plaats om of een ruim bereik aam versnellingen hebt. In de tweede plaats gaat het erom of de fiets goed onderhouden is. Verder zou ik niet teveel meenemen. Ik wilde je naar de wiki verwijzen voor een stuk over fietsen en uitrusting voor een eerste fietsvakantie, maar de wiki doet het niet op dit moment.
Wim
Ja de bergen zal 1van mijn hekelpunten worden denk ik.
Mijn fiets heeft vooraan 3 versnellingen en achteraan 6 (misschien zijn jullie hier niets mee en moet je de grote van de versnellingen weten maar hier ken ik helaas nog niet genoeg van.)
En rondom de bagage ik heb na de fietstocht nog 2weken scoutskamp dus 4tassen plus stuurtas en achtertas (tussen de 2achtertassen) zal wel nodig zijn denk ik.
Vermits ik voor het kamp ook bepaalde dingen moet meenemen.
Qua route en afstand is het dus best mogelijk?
En bedankt voor de tip ga zelf ook eens zoeken naar mensen die mij kunnen helpen met het leren van het onderhouden van de fiets plus bagage tips enzovoort..
Henrikopdefiets schreef: Dat is dan wel in vogelvlucht denk ik..
Maar goed!
Dit is zeker te doen denk ik?
In vogelvlucht 520, dus ik heb er al ruim wat opgedaan.
Ook is dat traject in verhouding redelijk vlak, dus moet goed te doen in 15 dagen !!
Als je via Rouen gaat heb je ook geen last van Parijs.
Als het doorgaat wordt het al zeker een hectische planning?
Henrikopdefiets schreef:Als het doorgaat wordt het al zeker een hectische planning?
Welnee joh, ik ben zelf ooit van Rennes naar Rotterdam gefietst in 7 dagen; gewoon een rechte lijn op de kaart tekenen en vervolgens de leuke witte weggetjes daar om heen zoeken !! :wink:
gewoon doen man! Reken maar; het wordt de reis van je leven! Je hebt genoeg versnellingen, goeie banden en je bent jong. Een paar wegenkaarten kopen (gele michelins van 1:200.00), witte en gele weggetjes plannen, uitvlooien waar campings zitten. En zorg dat je een klein beetje kan sleutelen. Remblokkies afstellen, bandje plakken. Reken dat je zo'n 80 km per dag fietst. In Noord-Frankrijk kom je ook geen bergen tegen, hooguit wat glooiend heuvellandschap. Via mooie kleine binnenweggetjes moet je in een dag of 8, max 10 echt wel in St. Gilles kunnen komen.
Succes en plezier gewenst!
Oke ik ga mijn best doen om het een slaagkans te geven :)
Ik ben echt enthousiast! :D
Ik zou rondom de paklijst nog iets willen vragen.
Ik heb hierna wel 2weken scoutskamp dus ik heb waarschijnlijk wel 4tassen nodig.
Maar zou ik bijvoorbeeld omdat ik erna nog 2weken kampeer meer dan 1lange en korte broek meenemen?
En is gasvuur geschikt om mee te gaan fietsen?
Die Michelin kaarten was ik al van plan dus ga dit ook zeker doen!
En wat is de regel in Frankrijk rondom wildkamperen? (zou het zo lowbudget mogelijk willen houden :lol: )
En zijn er nog dingen die ik zeker niet mag vergeten op een langere fietstocht?
Of kom ik met mijn (verkleinde) meeneemlijst van het scoutskamp al toe?
Want wat ik zou moeten meenemen als reservemateriaal voor de fiets daar heb ik geen verstand van :?
En dat geen rondom fietsreparatie heb ik al zo goed als onder de knie: banden plakken, remblokjes afstellen,..

Alvast bedankt,
Henrik
Dat was vanmorgen. Nu tegen etenstijd weer niet.
Wim
Hoi Henrik,

Is het misschien geen idee om je bagage voor het kamp aan een kampgenoot mee te geven zodat hij/zij deze mee kan nemen voor jou? Zo kan jij met veel minder bagage fietsen, wat altijd plezanter is!

Veel succes!
Kelly
Dat is ook een idee Kelly, en nog geen slecht :)
Maar ik ga het denk ik niet mogen van mijn ouders misschien iets voor het volgend jaar?
Of zijn er manieren dat ik mijn ouders kan overtuigen?
Ze zien het niet zitten omdat ik dan zo lang weg ben met de fiets..
Normaal kan ik mijn nonkel wel meevragen maar het zijn toch maar 8 daagjes? :o
Ja bezorgde ouders he :cry:
Ik ga dus zeker verder plannen ik kan het nog steeds doen wanneer ik wil :D
Allemaal bedankt voor de hulp!
Ik doe deze reis hopelijk volgend jaar maar dan naar Santagio?
Goed idee?

Henrik