Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koffiemaken en fietsen, espressowonder? - Forum Wereldfietser

Koffiemaken en fietsen, espressowonder?

Hallo,

naast fietsen en wijn vormt koffie een passie voor me. Aangezien een espressomachien van 30 kg, een bonenmaler en een bonenbrander niet op de fiets meegaan heb ik naar een alternatief gezocht. Wat me aanvankelijk wat leek was een kleine moka, maar dat was het toch niet helemaal. Maar kijk eens wat ik vandaag op het net aantrof, voor alle koffie passionados:

http://www.home-barista.com/reviews/myp ... 12595.html

Ga proberen of ik dat ding kan scoren. Mocht dat lukken dat laat ik nog wel eens weten of uit dat geval echt lekkere espresso druppelt.

groeten Walter
http://www.handpresso.com/ .........

Zolang je er zelf kokend water in moet doen blijft het een heel gedoe.
eer dat klaar is ben ik 30 km verder :evil:
nah, je moet er WAT voor over hebben om te genieten. Er bestaat nog zo'n kek ding? Ga gelijk kijken.

Bedankt voor je reacties.
De handpresso kende ik al, maar deze ziet er toch ook wel heel bijzonder uit. Heel benieuwd of het je zal bevallen. Ik vind de prijs wel behoorlijk stevig: $169,- (bron)
Er is 1 drawback, verse bonen en maling. Whatever, ik ga der achteraan en laat hem uit Amerika meenemen.

Wordt vervolgd!

gr Walter
Ga eens in Italië fietsen, overal hangen er heerlijke geuren van cappucino's en expresso's. Je kunt vast wel in iedere Italiaanse bar terecht, die zowat in elke straat te vinden zijn.
Maar ik zweer bij de superheerlijke Zweedse Löfbergs Lila koffie, soort mellanrost bryggkaffé. Daar heb ik trays van vol mee naar huis gebracht. Daar zijn de Nederlandse koffie's van DE en KG vies bij vergeleken.... Onderstaande foto is thuis genomen.

Afbeelding
Dan stel ik voor dat de volgende fietstocht van de WF langs jouw huis gaat Martin. Ben heel benieuwd :-)
Jarno schreef:Dan stel ik voor dat de volgende fietstocht van de WF langs jouw huis gaat Martin. Ben heel benieuwd :-)
Daar ben je bijna vier maanden te laat mee, want de WF heeft al op 11 april in ons huis Löfbergs Lila koffie gedronken. Met ovenverse appelflappen van Jeannette, mijn vrouw, erbij.
Ik denk dat het Rondje Groningen van 8 augustus over een andere route gaat.
Hier de website van Löfbergs Lila: www.lofbergslila.se en klik in de tab boven op Bildbank en klik op Gå till bildbanken. Vink naar keuze in de vakjes.
Martin E. van Doornik schreef:Daar ben je bijna vier maanden te laat mee, want de WF heeft al op 11 april in ons huis Löfbergs Lila koffie gedronken. Met ovenverse appelflappen van Jeannette, mijn vrouw, erbij.
:(
Walter B. schreef:Er is 1 drawback, verse bonen en maling. Whatever, ik ga der achteraan en laat hem uit Amerika meenemen.

Wordt vervolgd!

gr Walter
Als koffie-adept ben ik ook op zoek en toch wel benieuwd naar de ervaringen met de Handpresso.
Er moeten alleen wel E.S.E pads in, want "normale" Senseo-pads gaat niet werken. Zijn die ESE-pads een beetje algemeen verkrijgbaar?
Ik heb nu zo'n ding:
Afbeelding
maar die weegt ongeveer 600gram.

edit: De handpresso weegt 544 gram, dus daarvoor hoef je het niet te doen. In prijs wel fors gezakt naar 91$ bij Amazon.com
Ik deel je verlangen naar goede koffie. Ik gebruik het opvouwbare Ortlieb filter dat bij mij precies in een grote plastic beker valt. Het extra gewicht is dus vrijwel niets. Ik heb dan lekkere koffie omdat ik goede Italiaanse koffie koop. Echte espresso is natuurlijk nog wel iets lekkerder, maar dit komt door de goede koffie aardig in de buurt.
Wim
ik gebruik zo een:

Afbeelding

Bas
Ik bestelde via een webshop (weet niet of hier namen vermeld mogen worden) een "esspressokannetje" zoals hier boven maar dan zonder reservoir (buisje waar je je tas onderzet), geschikt voor één tasje. Lichtgewicht erg goedkoop en heerlijke koffie.

Edit: poging tot fotootje plaatsen

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us