Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bagagedrager (opgelost) - Forum Wereldfietser

Bagagedrager (opgelost)

Ik ben bezig met het monteren van een bagagedrager en nu zit mijn rem in de weg.
Het gat van de bagagedrager zit precies voor het oogje in me frame.

Oplossing 1: mini v-brakes monteren
Oplossing 2: een plaatje maken zodat me bagagedrager hoger komt.

Afbeelding

Wat vinden jullie de beste oplossing en misschien zijn er nog meer ideeën.
Hoger geplaatste P klemmen op de staande vork gebruiken in plaats van de ingetapte draad.
Wim
Daar had ik nog niet aan gedacht, zal daar even naar kijken.
Als je een losse zadelpenstrop hebt: deze vervangen door een met draad waaraan je je drager kan bevestigen.

Sjors
mjajansen schreef:Ik ben bezig met het monteren van een bagagedrager en nu zit mijn rem in de weg.
Het gat van de bagagedrager zit precies voor het oogje in me frame.

Oplossing 1: mini v-brakes monteren
Oplossing 2: een plaatje maken zodat me bagagedrager hoger komt.

Afbeelding

Wat vinden jullie de beste oplossing en misschien zijn er nog meer ideeën.
Ik zie absoluut niet waar je heen wil (zitten er ergens draadbussen in de staande vork?) , maar de gebruikelijke oplossing is de stang zo te buigen dat de rem er niet tegen aan loopt
m-gineering schreef:{verkort} 3. de gebruikelijke oplossing is de stang zo te buigen dat de rem er niet tegen aan loopt
4. Een verder uitbuigend onderdeel van de V-brake kopen zodat de kabel verder buitenom gaat. Geen idee of die dingen los verkocht worden, maar de fiets met Alivio-Bbrakes die hier in de schuur staat heeft een langere geleider.
5. Als je de drager naar voren neigt komen de stangetjes vanzelf omhoog - je kunt ze in de drager schuiven dan wel afzagen. Maar misschien heeft dat andere complicaties die ik hier niet kan zien.
Leon
@marten: op de staande achtervork aan de andere zijde zie je een boutje zitten, aan de zichtbare zijde wordt dit afgedekt door de stang van de drager.

Je moet de stangetjes op de drager zo dicht mogelijk naar het midden monteren en ze vervolgens openplooien zo dicht mogelijk bij de staande vork. Zulke stangetjes worden overigens ook gewoon verkocht: http://www.bike24.com/1.php?pgc=4756:47 ... 5,79;mid=0 (onderaan: tubus roudstay bended of één van de andere)

Met een bankschroef en wat brute force lijkt me dat geen probleem. In principe kan je de kabel van een v-brake ook naar onder wegleiden, maar het lijkt me dat er elegantere oplossingen zijn.

Nog een oplossing is om een extra spacer tussen je remblokken te steken: zo komt de rem wat verder open.
Net even bij de ijzerhandel geweest en die had geen leuke beugeltjes.

Nu lees ik dat ik de staafjes kan buigen, dit vind ik de mooiste oplossing.
En als het buigen niet lukt dan koop ik wel gebogen staafjes.

!!UPDATE!!

Ik had eigenlijk gedacht dat die buisjes meteen zouden scheuren of breken, maar het is gelukt.


Afbeelding

Afbeelding