Hey,

Hier een handige tip om je eigen fietskaart te maken.
Je hebt Firefox of Chrome nodig, en eventueel een GPS track.
Hieronder een beknopte how-to.

0. Installeer de Firefox add-on Screen Grab (of zoek in de Google market naar een soortgelijk programma voor Google Chrome) ;

1. Upload de GPS track van je route naar GPSies.com;

2. Kopiëer de fileId (bv. rbuvgbxoelcmapvg) van je track op GPSies (kun je vinden in de URL);

3. Open kladblok en plak daar de volgende code:

Code: Selecteer alles

<iframe src="http://www.gpsies.com/mapOnly.do?fileId=PLAK_HIER_FILEID" width="6000" height="6000" frameborder="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0"></iframe>
4. Pas de fileId aan in de code;

5. Pas eveneens de hoogte en breedte aan. Stel je wil je kaart afdrukken met een dichtheid van 100 pixels per cm, dan is 6000x6000 pixels gelijk aan een kaartje van 60x60 cm;

6. Sla het bestand op je bureaublad (of ergens anders) als kaart.html;

7. Open het bestand met Firefox op Chrome;

8. Als de pagina helemaal is geladen (lees: de complete Google Map gedownload), gebruik dan Screen Grab om een screenshot te maken van de volledige pagina;

9. Edit je kaart eventueel met Photoshops of iets dergelijks (bv. om campings toe te voegen);

10. Print 'm als "poster" bijvoorbeeld via Drukwerkdeal, of gewoon met je eigen printertje als A4.

Je kunt ook i.p.v. GPSies gewoon Google Maps gebruiken, als je alleen een kaart wilt printen. Dan kun je deze code gebruiken (hoogte en breedte wederom naar wens aanpassen, evenals de coordinaten):

Code: Selecteer alles

<iframe width="6000" height="6000" frameborder="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" src="http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=37.0625,-95.677068&spn=46.409192,66.181641&z=4&output=embed"></iframe>
Ik heb zo een kaart met daarop onze GPS track gemaakt van het formaat "bushokje" (Abri); ongeveer 9000 bij 13.000 pixels. Drukken kost 18 eurootjes. 4 wegenkaarten kosten meer (denk ik). Bovendien heb ik nu de track al op de kaart staan.

Hier is het (sterk verkleind) voorbeeldje.