Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ingepakte fiets in trein naar Schiphol, slim of stom idee? - Forum Wereldfietser

Ingepakte fiets in trein naar Schiphol, slim of stom idee?

Voor onze volgende reis naar Georgië gaan we vliegen vanaf Schiphol.
Ik zit eraan te denken om de fiets al thuis in te pakken. We gaan naar Schiphol met de trein. We moeten een keer overstappen op een station zonder trappen. Wie deed dit al eens. Hoe groot was je doos, is het handig en kocht je een fietskaartje?
Mijn fiets gaat niet in een doos, tenzij de airline dit nadrukkelijk voorschrijft en ik er ook na overleg met een manager van de airline in Nederland er niet onderuit kan. Ik heb slechte ervaring met mijn fiets in een doos.

Je moet een fietskaartje kopen voor de trein. Houd rekening met het verbod om fietsen mee te nemen in de ochtendspit en avondspits, met uitzondering van zaterdagen, zondagen en erkende feestdagen (geen 5 mei) en in de maanden juli en augustus. Denk na hoe je fietsen van huis naar het station krijgt.
Op schiphol kom je beneden aan. Op het perron kunnen geen karren komen. Je moet dus de fietsen naar de lift slepen. Je kunt dat het beste fiets voor fiets doen. Als je een fiets van A naar B verplaatst moet er altijs iemand kunnen achterblijven op punt A om op de tweede fiets te passen. Ook op punt B moet iemand de wacht houden bij fiets een. Als ook nog iemand terug moet lopen om fiets 2 op te halen, lukt dat niet met twee mensen, met drie mensen dus wel.
Probeer een extra assistent in te schakelen, die jullie helpt bij overstappen en aanwezig op Schiphol. Helpen met de fietsen naar de lift. En vervolgens karren gaat ophalen naar de lift toe.

De hulp krijgt een uitnodiging voor de gala-premiere van jullie nieuwste film. De fietsen hoeven niet over de rode loper.

Sterkte.
Krijg je dan geen problemen met de steeds strenger wordende veiligheidscontroles?

Maak je thuis alles keurig netjes dicht, en dan zegt zo'n ambtenaar op Schiphol: " Zo mevrouwtje, maakt u dat doossie maar eens mooi voor mij open"
Je kunt ook een schiphol taxi met busje (prive vervoer aangeven) boeken en nadrukkelijk aangeven dat je een fiets in doos mee wilt nemen.
(niet via www te boeken bij schiphol, wel telefonisch).

Dan maar hopen dat ze idd ook met een busje komen en niet zoals bij ons op de terugweg met een luxe wagen, daar konden 2 fietsdozen echt niet in.
Nog nooit een taxichauffeur met zulke grote ogen naar 2 dozen zien kijken :)
Blanche schreef:Voor onze volgende reis naar Georgië gaan we vliegen vanaf Schiphol.
Ik zit eraan te denken om de fiets al thuis in te pakken. We gaan naar Schiphol met de trein. We moeten een keer overstappen op een station zonder trappen. Wie deed dit al eens. Hoe groot was je doos, is het handig en kocht je een fietskaartje?
Ik zou er niet aan beginnen. Gewoon op Schiphol je fiets inpakken.

Gerd
Ik heb er goede ervaringen mee om een dag voor vertrek de fiets in te pakken op Schiphol. De dozen zijn aldaar verkrijgbaar.Je kan de doos (met fiets) tegen een geringe betaling achterlaten bij dezelfde afdeling waar je dozen koopt.
Philip
gios schreef:Krijg je dan geen problemen met de steeds strenger wordende veiligheidscontroles?

Maak je thuis alles keurig netjes dicht, en dan zegt zo'n ambtenaar op Schiphol: " Zo mevrouwtje, maakt u dat doossie maar eens mooi voor mij open"

Op Schiphol niet, maar op diverse andere luchthavens wel. Overigens zeggen "ze" nooit mevrouwtje tegen mij.
TravelDuck schreef:Je kunt ook een schiphol taxi met busje (prive vervoer aangeven) boeken en nadrukkelijk aangeven dat je een fiets in doos mee wilt nemen.
(niet via www te boeken bij schiphol, wel telefonisch).

Dan maar hopen dat ze idd ook met een busje komen en niet zoals bij ons op de terugweg met een luxe wagen, daar konden 2 fietsdozen echt niet in.
Nog nooit een taxichauffeur met zulke grote ogen naar 2 dozen zien kijken :)
Wat kost zo'n busje van Berkel en Rodenrijs naar Schiphol?
Pessoa schreef:Ik heb er goede ervaringen mee om een dag voor vertrek de fiets in te pakken op Schiphol. De dozen zijn aldaar verkrijgbaar.Je kan de doos (met fiets) tegen een geringe betaling achterlaten bij dezelfde afdeling waar je dozen koopt.
Philip

Waarom zou ik een doos kopen?
Inderdaad, zat fietsenwinkels die ze weggooien.
En als je dan ook nog een vriendinnetje hebt met een fietswinkel....
Een ingepakte fiets is volgens NS geen fiets, maar bagage.

.tsooJ