Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ventielen - Forum Wereldfietser

Ventielen

Hallo,

Ik zat me laats eens af te vragen:
Voor wat voor type ventiel kiezen de wereldfietsers??
Autoventiel, Hollands, Presta??
Weten jullie wat er in Verweggistan meestal te verkrijgen is?
Het is natuurlijk van invloed op de diameter van het gat in de velg..

Groet,

Gerco
Ik zou een groot gat nemen in de velg (als die breed genoeg is tenminste). Daar kan je dan alle ventielen door steken, eventueel met adaptertje om de opening te verkleinen voor Presta ipv autoventiel. Dan kan je daar alle binnenbanden in gebruiken. Zonder adaptertje heb ik trouwens in de afgelopen 10 jaar nooit problemen gehad met Presta in een brede opening voor autoventiel.

Ik zou Presta kiezen en een tussenstukje meenemen zodat je ook met een pomp voor autoventiel lucht kan tappen, zo´n adaptertje kost een euro of twee en dan kan je overal je plan trekken. Pak dan direkt ook het omgekeerde mee, voor wanneer je de binnenband vervangen hebt door een met autoventiel...
In Verweggistan is meestal autoventiel te krijgen. Maar ook wel Presta-ventiel. Eigenlijk nooit het "Hollandse" ventiel.
Autoventiel is het meest voorkomende type overal ter wereld. Ik zie de voordelen van Presta niet zo, of je moet een hele dunne velg hebben...
De Dunlops kun je maar beter vergeten :D
Groeten Ali