Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen naar Istanbul - Forum Wereldfietser

fietsen naar Istanbul

Deze zomer willen wij, mijn echtgenoot Frans Brosens en ik, Eveline Gommers een start maken met een wereldreis. Ons doel is Istanbul. Via Italie willen we naar Split. We orienteren ons op een mooie en befietsbare route verder. Via Skopje? Albanie? We komen er niet goed uit en hopen dat er mensen zijn die ons willen laten delen in hun ervaringen.
Eveline Gommers
Hoi Eveline.

Wij zijn 'met Benjaminse' naar Rome gefietst, vandaar naar Bari en op de boot naar Patras. De Peloponnesos rond en al eilandhoppend richting Turkije.
Tenslotte langs de west- en zuidkust van Turkije via Side naar Aksaray, Konya, Ankara en tenslotte Istanboel.

Was een leuk tripje :D
Beste gios,
Dank voor je snelle antwoord. Lijkt me inderdaad een heel leuke trip. Hoe lang heb je hierover gedaan?
Groet,
Eveline
Hoe lang? Was onderdeel van een langere reis, maar ik denk iets van 15 weken.
Je kan ook vanuit Italie oversteken naar Kroatie (diverse plaatsen), wat eilanden meepakken of ook door het binnenland gaan via Bosnie bijvoorbeeld. Vergeet ook Montenegro niet, een prachtig land.

Er leiden meerdere wegen vanaf Rome.

Groeten,

Rutger
Je zou via Duitsland, Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Bulgarije naar Istanbul kunnen fietsen. Een aantal jaren geleden fietste wij in zes weken van Roemenië naar net over de grens in Duitsland. Wij zijn ook 5 weken in Bulgarije geweest. Maak niet de fout die velen maken om langs de kust van Bulgarije naar Istanbul te fietsen. Het achterland is veel mooier.

Zie de video's;

Bron

Bron