Wij fietsen dit jaar naar Rome en zijn van plan een vijftal dagen in een chaletje of caravan te verblijven op een camping net buiten Rome, namelijk camping Seven Hills. Nu mijn vraag, is het te doen om de bezienswaardigheden van Rome per fiets te bezoeken. Ik vraag dit in verband met de drukte van het verkeer en kan men de fiets met een gerust gemoed weg zetten als men een bezienswaardigheid binnen gaat?
Ik vond Seven Hills wat ver van het centrum van Rome liggen; meen dat we er een uur over deden van de camping naar het station. Maar er gaat een busje van de camping naar het locale station en die verbinding is prima. Nadeel hiervan is weer dat je redelijk bijtijds weer terug moet zijn (of naar de camping terug lopen). Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar wij waren blij met ons rustig plekje redelijk voor/bovenaan. Op het lagere niveau (in dit geval letterlijk bedoeld) logeren nogal wat jongeren in hutjes met een ander leefritme dan wij. Verder prima camping met goede pizza's.
Voor wat betreft het fietsen door Rome: wij vonden het fantastisch. Wees duidelijk, go with the flow en voldoende hekjes om je fiets aan vast te zetten.