Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk merk/type fiets band? - Forum Wereldfietser

Welk merk/type fiets band?

hallo ik heb met toeval dit forum ondekt omdat ik aan het kijken was naar fietsbanden
en moet zeggen dat er wel handige ervaringen en tips op staan.

maar nu is mijn vraag: Ik heb voor mijn fiets en van mijn vriendin een setje niewe banden nodig en vraag me af welk merk/type goed is

ik fiets niet zo veel en ga er ook niet mee op vakantie
ik heb een gazelle furore met nu dunne banden erop, de exacte maat weet ik niet maar in iegergeval 28inc.
kan ik nu beter dunne of iets dikkere banden nemen, maar ik vraag me af of dat past tussen het spatbord voor

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
vrgt Gert

Dit is niet helemaal de goede plek op dit forum, maar dat is geen reden niet te antwoorden. Wat de ideale band is hangt erg af van de toepassing: er zijn ideale banden voor racefietsen, voor stadsfietsen, voor mountainbikes, en voor wereldfietsen. De Gazelle Furore is toch vooral een luxe stadsfiets voor korte ritjes, en ik neem aan dat dat is wat je ermee wilt doen. Voor alles behalve snelle racefietsen zijn zo breed mogelijke banden eigenlijk het beste: ze geven meer comfort, en de rolweerstand is gek genoeg eerder lager dan hoger. Als het zou passen zou ik op een stadsfiets dus een Schwalbe Big Apple willen, maar ik vermoed dat dat bij jullie niet zal passen. Om toch iets van het voordeel van hoogwaardige bredere banden te hebben zou ik een 40 mm Schwalbe Marathon monteren. Die is net wat breder, maar past vermoedelijk nog wel, is lekker comfortabel, en rolt behoorlijk licht. Het is zeker een hele verbetering vergeleken met de standaard gemonteerde banden. Een andere mogelijheid is de Continental Sportcontact 37 mm. Dat is een heel lichte en snelle band. Als lekke banden je grootste zorg zijn, monteer dan Schwalbe Marathon Plus banden. Bedenk wel dat hoe beter je band lekbestendig is, hoe zwaarder hij loopt.
Heb je hier wat aan?
Wim

jazeker heb ik hier wat aan.
de Gazelle furure die wij hebben is geen nieuwe dus ik weet niet of de standaart banden er nog op zitten.

er zitten nu wel dunne banden op maar ik heb denk in nog wel een cm over aan bijde kanten
ik zal morgen even kijken wat de exacte maat is

ik kom hier nog op terug

bedankt voor het snelle antwoord

Grt Gert

Probeer ook eens de CST travel. Lekker lichtlopende band en niet al te duur.

Freek