Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Recente ervaring Amtrak (New York in) gevraagd - Forum Wereldfietser

Recente ervaring Amtrak (New York in) gevraagd

Hoi,

Ben nu een paar dagen van NY af. Denk erover om de trein vanaf Poughkeepsie naar NY Pen station te nemen om gemakkelijk de stad in te komen.

Kaartje boeken via Internet gaat makkelijk maar hoe meld je je fiets aan? En is het carry on als in Nederland? Of moet voor een ritje van 1,5 u de fiets in een doos?

Ik hoor graag en bvd, groet, Willem
Hoeft niet per Amtrak. Op dit korte stuk kun je goedkoper en vaker met de New Jersey Transit. Kaartje ter plekke kopen werkt prima. Ik heb er zelf ook met een fiets mee gereisd tussen Princeton en Newark airport. Ik had niet het idee dat het iemand wat kon schelen, maar je kunt kjken op de site van New Jersey Transit (ook voor de dienstregeling). Er zijn overigens denk ik ook wel fietsroutes New York in vanaf die kant. Zelf fietste ik toen vaak langs het kanaal, maar het laatste stuk heb ik vanuit huis in Princeton nooit gehaald dus hoe die route is weet ik zo niet.
Wim
Hallo Willem,

Wanneer je met Amtrak reist en je fiets wilt nemen is dit alleen mogelijk op een station met "checked bagage". Informatie hierover vind je op de site van Amtrak bij de route overzichten. Ik reis regelmatig met Amtrak (jaarlijks) en ervaar dit als zeer prettig bovendien kan de fiets voor weinig mee. De fiets moet in een doos, die op het station te koop is. Vooral voor lange afstanden een prima alternatief nu veel amerikaanse luchtvaartmaatschappijen $ 100,- of meer rekenen voor een enkeltje voor je fiets.

Goede reis verder!!
Ineke Valster (fietsamerika.nl)
Ik had nu even tijd en zag dat ik me vergis. Je moet de regionale treinen van New York hebben, en wel de Metro north: http://as0.mta.info/mnr/stations/statio ... cfm?key=58
Wim
Ineke en Wim, bijzonder bedankt!

Ik zag langs de Erie Canal de Amtrak voorbij komen, dat heeft altijd iets nostalgisch.

Voor dit korte ritje van 1,5 u lijkt me Metro North Railroad perfect en lekker flexibel.

Wat een geweldig forum is dit toch! :-)

Dank, Willem